Vann verdi ang hoer eller hanner

Noen som vet hvilke verdiger man må ha på vannet for å få hoer eller hanner? ph, kh og gh

Jeg har fiskene: Platy, guppy, sverddrage, Molly, eple snegle, algespisere, neontetra, cardinal tetra.

Takk!
Jeg håper noen vet svaret på dette.
Har lenket til artikler om dette i tråden min, men i sammenheng med oppdrett av killifisk. Veldig kort vil lav pH gi flest hanner, høy pH mest hunner og nøytral pH 50/50. Om dette er relevant for de artene du holder vet jeg ikke.
Men hvis går ut fra guppy, hva skal alt i en måleren stipsen stå på for å få både hoer og hanner, bare hoer eller kun hanner?
skriv:

ph sex ratio livebearer

på google.

Les alt du finner, ta det meste med en klype salt og gjør din egen analyse. Post den gjerne her. Det ser ut til at folk ikke blir enige om dette.
Prøv og feil og bli rik på erfaringer. Til slutt er du ekspert.
Det var ingen norske var på google når jeg skrev inn: ph sex ratio livebearer, så jeg fant ikke noe jeg kunne lese der ang dette.

Håper noen andre vet hvilke verdier jeg må ha for å få hoer, hanner, begge.

( jeg kan ikke engelsk
http://www.poecilia.org/ er skandinaviske så der finner du sikkert artikler og diskusjoner på norsk, dansk eller svensk. Men hvis det er som med killi og som jeg skrev tidligere så vil lavere pH "kanskje" gi flere hanner og høyere pH "kanskje" gi flere hunner. Prøv og se om det er virker.
Tilfeldig bekjentskap
© Grethe Leo
Reklame for plussmedlemskap