Ciklide?

Denne ble med hjem fra butikken forrige uke. Jeg fikk navn på de andre vi kjøpte, men denne ble glemt. Er det noen som kjenner til den?
Den har en gyllenbrun farge, og mitt dårlige øyemål sier 3-4 cm. Siden den er direkte fra butikken antar jeg det er en ung fisk som kan endre seg noe.

På forhånd takk for hjelpen!
Sjekk bildene av Apistogramma Agassizii i fiskebasen, tror det må være den.
Apistogramma Agassizii må det være..
De første bildene viser en med litt andre farger. Men fargen på denne fisken variere veldig. Etter hvert som den vokser kommer den til å få fine sterke farger om du forer de med godt for.
Fisken Magnus
........Etter hvert som den vokser kommer den til å få fine sterke farger om du forer de med godt for.

Siden dette er en hunn, vil den nok ikke få særlig mer farger enn den har nå, uansett hva du gir av mat. (Den blir nok knall gul i leksdrakt, men siden ingen hann virker å være tilstede, vil den nok ikke komme i særlig stemning.....)
Etter å ha sett på bildene i basen er jeg helt enig i at det er en Apistogramma agassizii. Høres ut som den må få en makker, så den kan farge ut på en skikkelig måte. Den blir foret godt med både røde mygglarver, flakfor og bits, så jeg vil tro den biten er grei.

Tusen takk for hjelpen, nå kan jeg oppdatere oversikten min med korrekte opplysninger.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap