Foring av forskjellige fisk. og hvor ofte?

hei!.

Jeg har et akvarie som er 80 liter.

av fisker så har jeg:

7x guppy
14x Neontetra
1x Ancistrus
2x Scalare
1x Gullfisk
1x Flekket pansermalle
og 3 av en annen type men fant ikke navnet på den her inne.

burde jeg bruke forskjellige typer mat?
har foret dem med vanlig flakfor.

og alle spiser det utenom ancistrus og flekket pansermalle og av og til så spiser ikke scalare.

også lurer jeg også på hvor mange ganger jeg skal fore disse.

Takker for svar
scalarene og gullfisken din blir for stor for dette akvariet, og din ensomme flekkede pansermalle trenger iallefall fire kompiser til for den er stimfisk.
flakforet er greit til guppy, neontetraen, scalaren og gullfisken, men de fiskene som lever på bunn må ha tablettfor.
ancistrusen må ha tablettfor med alger, og mallen må også ha egen type for helst, du kan dra på dyrebutikken å se på bildene på de forskjellige fortypene så ser du hva du må ha, eller bare spørre betjeningen.
med de fiskene du har skulle en klype for, to ganger daglig være nok (en klype er det du får mellom tommel og pekefinger, ikke overfyll) pluss en algetablett om dagen til din ancistrus. og en tablett av hva det skulle være du kjøper til mallen.
dine tre siste fisker kan jeg gi lite råd om siden du ikke har navn på de.
sunikol
scalarene og gullfisken din blir for stor for dette akvariet, og din ensomme flekkede pansermalle trenger iallefall fire kompiser til for den er stimfisk. flakforet er greit til guppy, neontetraen, scalaren og gullfisken, men de fiskene som lever på bunn må ha tablettfor. ancistrusen må ha tablettfor med alger, og mallen må også ha egen type for helst, du kan dra på dyrebutikken å se på bildene på de forskjellige fortypene så ser du hva du må ha, eller bare spørre betjeningen. med de fiskene du har skulle en klype for, to ganger daglig være nok (en klype er det du får mellom tommel og pekefinger, ikke overfyll) pluss en algetablett om dagen til din ancistrus. og en tablett av hva det skulle være du kjøper til mallen. dine tre siste fisker kan jeg gi lite råd om siden du ikke har navn på de.

takker

Tablettfor selges i dyrebutikken?
ja, der har de for til de fleste typer fisk, bare fortell dem hva fiskene heter så vet de stort sett hva du skal ha til dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap