Oppdrett+pumpe.

Noen som har erfaring med fluval 2+ pumpe? Har dette i et 60l kar, som jeg tenkte å bruke til yngel. Men jeg tror og mener at det er for stor sirkulasjon i karet ved bruk av denne pumpen. Noen erfaringer/tips?
Ikke noe problem. Jeg bruker fluval 2+ i mitt 54 liter, og har hatt apistoyngel der helt fra de klekket. De var like store som støvkorn :p

Fluvalen kan jo reguleres med tanke på utstrømningen, så det er null problem. Jeg ville modifisert den med blåsvamp, ellers kan kanskje små yngel suges inn.

Jeg har modifisert mine, og yngelen gikk og beitet på blåsvampen. Kan ikke se at jeg fikk noen frafall
...
Dette betyr altså at jeg kjøper blåfilter,tar ut filterkassen som er inni og setter inn blåfilteret istede?Riktig?Sirkulasjon er ikke noe problem altså?Blir nok mest guppy og platy unger,dem er jo ikke såå små når di kommer.
Det er korrekt Artikkelen forklarer det veldig godt

Og nei, sirkulasjonen er null problem. filteret skal jo (må) være godt innkjørt og da synker sirkulasjonen uansett siden filtreret har gørr i seg. Dessuten kan det strøpes helt ned på minimum.

Guppy og platy unger er vel 4-5 ganger så store som det apistobarna var når de ble frittsvømmende, så det er nok absolutt ikke noe problem. Jeg klarer ikke å se at ungeflokken her har minket i det hele tatt siden de kom ut av hula
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap