Selger som forsvant?
Jeg svarte på en annonse hvor en person hadde en del planter til salgs. Jeg viste min interesse og etter avtale med selger overførte jeg penger til ham.
Vedkommende skulle være bortreist en kort periode, men tilbake 13 januar, har derfor bare lest de komentarene som har blitt lagt inn. Siste var fra en som stilte seg kritisk til at det selger kalte juletre mose, var vanlig javamose.
Da jeg trykket på linken til annonsen, viste det seg at den var slettet. Og det var da jeg husket at det har skjedd tidligere med samme selger, så fort noe kritisk blir sagt om det han sender, sletter han annonsen.
Jeg har jo overført penger, ikke store summen, men kjenner jeg blir irritert over å ha overført penger til en som ikke sender som avtalt.
Regner ikke med at jeg får noe planter i posten, de skulle sendes tirsdag, men må bare få ut litt irritasjon over slik oppførsel.
Vedkommende skulle være bortreist en kort periode, men tilbake 13 januar, har derfor bare lest de komentarene som har blitt lagt inn. Siste var fra en som stilte seg kritisk til at det selger kalte juletre mose, var vanlig javamose.
Da jeg trykket på linken til annonsen, viste det seg at den var slettet. Og det var da jeg husket at det har skjedd tidligere med samme selger, så fort noe kritisk blir sagt om det han sender, sletter han annonsen.
Jeg har jo overført penger, ikke store summen, men kjenner jeg blir irritert over å ha overført penger til en som ikke sender som avtalt.
Regner ikke med at jeg får noe planter i posten, de skulle sendes tirsdag, men må bare få ut litt irritasjon over slik oppførsel.
Postet 16.01.09 kl 22:54
Endret: 16.01.09 kl 22:58
Heidi VegsteinJeg svarte på en annonse hvor en person hadde en del planter til salgs. Jeg viste min interesse og etter avtale med selger overførte jeg penger til ham. Vedkommende skulle være bortreist en kort periode, men tilbake 13 januar, har derfor bare lest de komentarene som har blitt lagt inn. Siste var fra en som stilte seg kritisk til at det selger kalte juletre mose, var vanlig javamose. Da jeg trykket på linken til annonsen, viste det seg at den var slettet. Og det var da jeg husket at det har skjedd tidligere med samme selger, så fort noe kritisk blir sagt om det han sender, sletter han annonsen. Jeg har jo overført penger, ikke store summen, men kjenner jeg blir irritert over å ha overført penger til en som ikke sender som avtalt. Regner ikke med at jeg får noe planter i posten, de skulle sendes tirsdag, men må bare få ut litt irritasjon over slik oppførsel.
Begynner egentlig å bli lei slike innlegg som dette hvor to avtaler salg/kjøp og penger blir overført og kjøper ikke mottar noenting som er avtalt. Disse innleggene florerer det av og selvfølge er dette trist for kjøper som på forskudd har betalt inn penger. Det finnes uærlige mennesker over alt, også her på Akvaforum desverre. Så oppfordringen er for deg og andre; kjøp av lokale akvarister hvor du selv kan hente eller fra akvarister du VET DU KAN STOLE PÅ. Hjelper desverre ikke å klage sin nød, men som du sier.... det er godt å få ut sin frustrasjon.
LOFFA
Postet 16.01.09 kl 23:12
Postet 16.01.09 kl 23:33
Loomis[QUOTE=loffa]Disse innleggene florerer det av...
Det håper jeg det ikke gjør på Akvaforum Da betyr det at det er mange uærlige selgere her...
Hei Loomis. Regner med at du er minst like mye på forumet her som meg og leser tråder og innlegg. Om det ikke florerer så er det iallefall mange innlegg som går på nettopp det trådstarter her nevner som et problem. Det er ofte samme person det snakkes om og slik nevner hun det også her. Sitat;
Da jeg trykket på linken til annonsen, viste det seg at den var slettet. Og det var da jeg husket at det har skjedd tidligere med samme selger, så fort noe kritisk blir sagt om det han sender, sletter han annonsen. Sitat slutt.
Det er bare å innse desverre at det finnes uærlige mennesker... også her på AF
LOFFA
Postet 16.01.09 kl 23:48
Endret: 16.01.09 kl 23:50
Postet 16.01.09 kl 23:53
Postet 17.01.09 kl 00:13
Det er faktisk ganske sjelden at selgere eller kjøpere ikke gjør opp for seg, men det skjer og det er trist.
Gjengangere blir oppdaget og stoppet, men ikke før de faktisk har gjort skade. Å lese folks ærlighet på et forum er desverre vanskelig.
Send mail angående "luringer", så kan vi se om noe kan gjøres. Denne tråden stenges siden emnet kun bør angå de involverte.
Gjengangere blir oppdaget og stoppet, men ikke før de faktisk har gjort skade. Å lese folks ærlighet på et forum er desverre vanskelig.
Send mail angående "luringer", så kan vi se om noe kan gjøres. Denne tråden stenges siden emnet kun bør angå de involverte.
Postet 17.01.09 kl 01:16
Endret: 17.01.09 kl 01:17