Corydoras panda versus kirsebærreker

Har satt opp et 100 liters kar som jeg tenkte å ha pandaene mine i, de leker i selskapskaret på 400 liter, for jeg ser av og til noen mini pandaer når jeg flytter på steiner. Nå blir vel disse spist av større ciklider.
I det nye karet har jeg reker og lurer på om rekene spiser cory egg og om corryer spiser reker?
Etter min viten så spiser ikke disse rekene egga, men små reke yngel kan bli mat til coryene. Men har du godt med javamose etc som rekeynglene kan hjemem seg i så vil nok mange klare å vokse seg store nok, til ikke å bli cory føde.
Corydoras spiser ikke reker. Jeg skulle likt å se hvordan en Corydoras skulle greid å få fatt i en sånn liten spring-fjær som reker er.....

Har hatt reker og Corydoras sammen ganske lenge etterhvert, og reke-koloniene vokser og vokser og vokser....
Corydorasene får ikke tak i rekene og har derfor ikke noen innvirkning på rekebestanden.

Faktisk har jeg sett Corydoras ligge på bunnen og slappe av, og så kommer en reke spankulerende bortover bunnen på typisk rekevis. Når den kommer frem til Coryen, går den ikke rundt, men tar veien rett over fisken, og spankulerer opp og over ryggen på den. Kanskje stopper reka og piller litt om den finner noe interessant på ryggen til Corydorasen, og så tusler den videre. Coryen ligger urørlig og bryr seg ikke.
Takk for svar
og det var akkurat det svaret jeg ønsket meg også.

PS: ser dere er raske til å gi gode og informative svar på forumet, tusen takk.
Jeg har et kar med panda, kirsebærreker, kuhlii-ål og jegersnegler og alle unntatt kuhliiene yngler som bare det. Eneste jeg har merket er at jegersneglene tar pandaegg som blir lagt på glasset. Ingen bryr seg om hverken reke- eller pandayngel. Ikke engang kuhlii-ålene her i huset.
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap