Platy

hei, jeg har 3 stk platyer. men nå har jeg fått en baby platy. hva skal jeg gjøre?? hvem er moren? jeg vet ikke forskjellen på kjønnene. jeg har noen bilder.

den fisken på bilde 1 har jeg 2 stk av. babyen ser helt lik ut, samme fargene.

den fisken på bilde 2 har jeg 1 av. skal jeg separere dem? jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Hei. Jeg kan desværre ikke hjelpe deg, da jeg er helt grønn på det området, men jeg ville bare kommentere at det var nyyydelig farge på platyene dine!!!
Bildet 1 ser ut som jente,og bilde 2 ser ut som gutt.
Jeg har mine platyer gående sammen både gutter og jenter.
Men de spiser sine egne unger.så jeg plejer å ta vekk ungerne,i et yngelakvarium,og setter dem tilbake når de er ca 6-8 uker.
Jeg prøvet flere gange å la dem bli med foreldre,men der er der ingen som overlever(selvom mit akvarium er tettbeplantet)
ok. så jeg bør la ungen være alene? ikke me moren? hvilken mat skal en baby ha?
Bilde 1 er en jente, bilde 2 er en gutt.
Jeg har 12 stk Platy yngel sammen med 4 voksne Platy, dette går helt utmerket visst yngelen har mange gjemme plasser.
Gir Platyene vanlig flakefor, yngelen spiser av det som faller ned til bunnen.
ok. takker for svar alle sammen
Bilde 1 er en jente og bilde 2 er en gutt foresten kjeeeeempe finen platyer du har.Mat til yngel kan knuse flakene bittelitt for da er det litt enklere for fisken å for spist litt fortere. Du må ikke knuse det men du kan gjerne gjøre det for leveføderne fisker blir født såpass store at dem kan spise vanlig flakfor. Det fines også pudderfor til yngel i de fleste dyrebutikker også på http://www.akvasia.no/.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap