Rar "pose" på nesen..
..til en av pennefiskene mine. de er ikke så villige til å vise meg snuta når jeg kommer inntil glasset, men da jeg så en som va litt blekere enn normalt + at den blir jaget ble jeg nysgjerrig, og så noe som ikke virket helt bra. kameraet avslørte en klar pose/byll på nesen til fisken... noen ideer om hva det er og hva som kan gjøres?
ph mellom 5 og 6
nitritt null
sliter veldig med lav kh og ph som går i kjelleren, ved vannbytter hopper jo denne opp for så og falle.. det er jo lite bra men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... for å heve kh'n nok blir ph'n for høy.. men vet altså ikke om dette er årsaken til dette tilfellet. alle de andre fiskene ser bra ut ( når jeg ser dem) og all aktivitet i karet er normalt.
ph mellom 5 og 6
nitritt null
sliter veldig med lav kh og ph som går i kjelleren, ved vannbytter hopper jo denne opp for så og falle.. det er jo lite bra men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... for å heve kh'n nok blir ph'n for høy.. men vet altså ikke om dette er årsaken til dette tilfellet. alle de andre fiskene ser bra ut ( når jeg ser dem) og all aktivitet i karet er normalt.
Postet 18.01.09 kl 13:50
Postet 18.01.09 kl 15:14
Kan minne litt om dette, men skal ikke si at det er det samme.
Postet 18.01.09 kl 15:38
såvidt jeg kan se, er det bare en veskefylt boble sålangt... eneste muligheten jeg har til å isolere fisken på er 22 litern jeg har til yngel.. bor bare noen få venusungdommer jeg ikke fikk tak i der nå.. fisken har det ikke helt på topp, men jeg har ikke lyst til å begynne å dille med medisiner og ting og tang før jeg vet sånn noenlunde hva det er.. som sagt, den er ikke så altfor villig til å vise meg snuta.
Postet 18.01.09 kl 15:47
Postet 18.01.09 kl 16:32
Postet 18.01.09 kl 18:19
Postet 18.01.09 kl 18:22
Postet 19.01.09 kl 18:26
Postet 20.01.09 kl 19:50