Reker som fôr

Hvordan er det å mate scalare med "butikkreker"? sånn som kjøpes i boks? kan ancistrus og pleco spise sånne reker man kjøper i butikken på i plastboks?
Det mest vanlige er å bruke frosne islandsreker fra Rema1000. De er mindre salte og har langt høyere kvalitet enn ferdigpillede reker på lake.

Reker brukes gjerne til større rovmaller, rokker, ciclider. Skal du fore skalare med reker må du snitte dem i tynne strimler.

Hverken ancistrus, pleco eller skalare trenger reker i dietten, så jeg ville ikke orket å styre med det.
ok, takk. de på dyrebutikken sa at det var bra for at scalarene skulle vokse fort. hva skal jeg da fore med, uteom flak?
Du kan fore med frossent oksehjerte, rekemiks, frosne mygglarver, discusgranulat. Frossentfor til frokost og granulat til kvelds f. eks. Skal du ha en hurtig vekst på scalarene kan du fore oftere, men det betyr jo oftere vannbytte og slamsuging, så ikke nitratverdiene fyker til himmels.

Jon
Jeg gir mine fisk reke-egg en gang iblant og det elsker de! Da blir det vill kamp
Jeg pleier å slenge oppi en hel scampi innimellom, det elsker fiskene. Selv mallene er ganske aktive med å spise dem opp
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap