Utvendig pumpe lekker, men hvor?

Har en Tetratec Ex 1200 som lekker, men jeg klarer ikke finne ut hva som er feil. Det lekker oppe, oppunder lokket der med festene. Har byttet pakning på lokket, men det hjalp ikke. Noen flere deler som kan byttes? Noen som har vært borti samme problem?
Har du sjekket at kurvene står riktig nede i beholderen. Hvis dem ikke er plassert rett, så lekker disse pumpene.

Jon
Inaktiv bruker
S_Dreams
Har en Tetratec Ex 1200 som lekker, men jeg klarer ikke finne ut hva som er feil. Det lekker oppe, oppunder lokket der med festene. Har byttet pakning på lokket, men det hjalp ikke. Noen flere deler som kan byttes? Noen som har vært borti samme problem?


Guess what!
Min splitter nye pumpe begynte også lekke etter kort tids drift. Jeg fikk ny etter å ha vært inne til sjekk og utskifting av slangeadapteret på pumpen.

Det du kan sjekke hvis du ikke allerede har gjort det, er å se på tilkoblingen mellom slange(r) og rørene som går opp i karet. Se at slangene ikke er dradd ut av mutteren som skrus over slange.

Mange her inne på forumet har hatt problem med akkurat denne modellen.
Kurvene står riktig, og slangene står fast mutterene. Tror det lekker over kanten og så renner det ned på sidene under festene.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap