Hjelp, ukjente egg !

Hei, jeg trenger hjelp til eggidentifisering...

I går kveld la jeg merke til mange egg i 60-literenmin. Karet inneholder 6 stk Corydoras simulatus , 10 stk Corydoras metae og 2 stk Sebrasnegler som han ha lakt eggene. Ca har klart å telle ca 20 egg. Eggene var spedt over alle rutene.

Det var først etter kaldvannbytte i går ettermiddag jeg la merke til eggene.
Jeg begynte å prøve å ta av eggene men det viste seg til å være så i si umulig. Pøvde med både hendene og med ett barberbla. Jeg klarte ikke å løsne de med bare hendene, men det gikk etter hvert med barberbladet. Eggene hang godt på ruten samtidig som eggene var veldig harde.

Etter det jeg har lest så skal det være veldig lett å ta av Corydorasegg, men det var ikke de jeg fant. Hvordan er det med Sebrasnegler og egg ?

Men det som jeg synst var litt spesielt når jeg begynte å ta nedi vannet med hånda var det en av Corydorasene som begynte å "passe på" eggene. Det er jo noe som ikke skal skje, mange spiser jo opp eggene.

Hva kan dette være ? Noen som vet ?
Er eggene hvite og ovale, er det sebrasnegle egg (det er i hvert fall det profilen til snegla sier at eggene ser ut som).

Coryegg er runde, og gyldne... omtrent som rav, men mørkner etter hvert om de er befruktet. Er de ikke befruktet blir de hvite.

Coryegg er lett å ta av om de plukkes ganske raskt. Får de sitte et døgn eller mer hardner skallet og de er ikek klebrige lengre. Da er de værre å fjerne. Tipper at det er en av coryene som har lekt, men sikker kan jeg jo ikke være
Har et dårlig bilde her: [External Image]
Her har sebrasneglen og tigersneglen min dekorert roten og bakveggen med egg. Rene stjernehimmelen :b

Minner om de du har bilder av og er nesten umulige å få skrapet bort.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap