Første forsøk på ordentlig oppsett! (side 2)

ser til min store glede at sommerfuglciklidene mine har lagt egg i natt igjen! håper det går litt bedre nå enn sist, men det er jo bare andre gangen. krysser fingrene for at dette går bra!
Grattis Får håpe på barn da
ja hadde vært utrolig morro! men har noen glupske kardinaltetraer som nesten sikler på egga:P men vi får se, det virker som om foreldrene er mer ivrige nå ihvertfall for hannen forlot ikke egga for å spise engang i dag! sist forlot begge egga samtidig og resultatet var mette kardinaler :P
legger ut et par bilder av den flotte hannen min som vokter egga

EDIT: Nei alle egga er ikke hvite, de er gjennomsiktige som de skal være med kameraet mitt lyser opp litt for mye :P
Så fin han er! *sukk* Og flink!

Jeg er så usikker på om jeg vil ha slike, eller paletter. Vil ha et fint par i karet mitt, men får liksom ikke bestemt meg.
utrolig så nydelig det ble.. Sånn vil jeg også lage et... smart
Carinus
Så fin han er! *sukk* Og flink! Jeg er så usikker på om jeg vil ha slike, eller paletter. Vil ha et fint par i karet mitt, men får liksom ikke bestemt meg.


nei har vært der jeg og. for pallettciklider er virkelig flotte de og, men for meg så er det bare et eller annet med de sommerfuglciklidene! vet ikke hva :P Men det er jo smak og behag det, men sommerfuglene farger ut litt tidligere og det er lettere å se om de er blir flotte allerede når de er små. selvom de farger ut mer med aldere. Den som er på bildet er bortimot full størrelse men det er ikke et bra bilde av han i det hele tatt i forhold til de farger han faktisk har

EDIT: i tillegg er hoene til sommerfuglene minst like flotte som hannene mens hos palettciklidene er det mindre farge hos hoene
Kaiamor
[QUOTE=Carinus]Så fin han er! *sukk* Og flink! Jeg er så usikker på om jeg vil ha slike, eller paletter. Vil ha et fint par i karet mitt, men får liksom ikke bestemt meg.


nei har vært der jeg og. for pallettciklider er virkelig flotte de og, men for meg så er det bare et eller annet med de sommerfuglciklidene! vet ikke hva :P Men det er jo smak og behag det, men sommerfuglene farger ut litt tidligere og det er lettere å se om de er blir flotte allerede når de er små. selvom de farger ut mer med aldere. Den som er på bildet er bortimot full størrelse men det er ikke et bra bilde av han i det hele tatt i forhold til de farger han faktisk har

EDIT: i tillegg er hoene til sommerfuglene minst like flotte som hannene mens hos palettciklidene er det mindre farge hos hoeneDet skal ikke være lett å velge nei. Vi får se hva det blir til. Foreløpig bruker jeg alle ressurser på planter og en liten rekekoloni med masse gjemmesteder. Så får vi se hva som bestemmes etterhvert.
Kom brått på at det er lenge siden jeg har oppdatert her så tenkte jeg skulle gi litt info nå.

Det har ikke skjedd videre mye i karet mitt den siste tiden, derfor har jeg heller ikke oppdatert med bilder men noe har jo skjedd ^^

Etter noen uker begynte plantene å gå i oppløsning av seg selv. Sjekket alle vannverdier og alt var bra. Tilogmed den hardføre anubiasen gikk i oppløsning. Sjekket da CO2 nivået og den visste vel nærmest svart :P Plantene ble jo kvalt. Fikk tips om å sette inn en fisk eller to så jeg satte inn to små L144 slik at de kunne kose seg med algene samt lage til CO2 til plantene.

Kjøpte også en CO2 pumpe for å få fart på plantene. Slet litt med å få den til å virke da den stod på gulvet men det ser ut til at det var for kaldt på gulvet for å bobler den som den skal. Venter fortsatt på å se resultatet på plantene som begynte å bli veldig bleke og skralte.

Til tross for iherdig jobbing av de to bittesmå L144 så monnet ikke det stort i et 240 liter som var overgrodd av brun og grønn alger så jeg gikk til innkjøp av to tigersnegler og jaggu ble det fart på sakene! Har enda en del alger på bakgrunnen men glasset var rent etter to dager. Helt utrolig hvor mye de klarer å få i seg men så er det drit på hele akvarie bunnen og da:P

Skal opp på Zoo hjørnet og kjøpe mere planter til fredagen. Tenkte også jeg skulle kjøpe med meg noen Kuhliiål og pansermaller så jeg får igang bioen oppi der før jeg setter oppi sommerfuglciklidene og kardinaltetraene.

Det ble brått litt alikevel dette jo! Legger ut bilder på fredag når jeg har fått gjort litt oppi karet, så kan dere jo se hvordan jeg ligger om

(Forresten døde drømmen om Cabomba i ene hjørnet da Cabomba ikke egner seg i et kar man gjødsler i :P de grodde nesten ut av karet så nå tror jeg det blir gress rundt kokoshula istedet!)
Nå har det skjedd litt i karet. Co2 pumpa styrer og går og sakte men sikkert ser jeg bedring på plantene. skal opp med en Co2 prøve i mårra og se hvordan det ligger ann.

Nå har jeg vært og kjøpt meg 5 Corydoras Adolfi og de er så fine og underholdende, får nesten lyst til å bare ha Corydoras:P

Legger ved noen bilder av Corydorasene mine^^
det ble ikke noen sommerfuglciklider babyer nå heller, men det kommer nok fler, nå skal de snart flytte inn i 240 literen med masse plass og planter og kokoshuler så da blir det nok bra^^

Har fått tatt noen bilder av de andre innbyggerne i karet^^
da har jeg fått satt inn litt planter og omorganisert litt. Det blir ikke gress heller rundt hula men fikk tak i noen palmeliknende planter som ble veldig fine og idylliske. Legger ut bilde av karet slik det ser ut nå. Har planer om å skaffe noen steiner og bygge noen naturlige huler så tror jeg jaggu vi snart er i mål ^^
Ser utrolig bra ut! ønsker meg sommerfuglciklide jeg også... Tror du disse kunne passet i en 54l med Corydoras? Vet det er i minste laget.

Mvh: Pk
Inaktiv bruker
Finere og finere :P
Dette blir spennende prosjekt å følge med på dette her.
Er jo mulig du kan ta bilde av den "flate" fisken også?



:P
som sagt i det minste laget ja. et par sommerfugler trenger ca et 50 cm langt akvarie. men corydoras og sommerfuglciklide er det ingenting i veien med^^
den flate fisken? tenker du på den omtalt tidligere i tråden?
Flott akvarium Kaiamor, ser fram til flere bilder.
Nå begynner det virkelig å bli lekkert altså. Gleder meg til fortsettelsen!
har et plasseringsproblem med brusesteinen da. vi vet ikke hvor vi skal sette den så forslag mottas med takk^^ jeg er vel ikke så keen på brusestein men samboeren "bare MÅÅÅÅ ha den" hehe
Jeg synes brusestein gjør seg best godt skjult under sanden (jeg klemte den ned med en stein, da jeg hadde en). Beskjedent luft-trykk er penest synes jeg. Det er ikke pent når det "freser" luft i et akvarie. Jeg synes det blir litt stressende.

Og ja, det er vanskelig å fine en plassering. Det er også slitsomt å måtte grave ned og skjule denne lange slangen. Føler med deg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap