Har noen erfaring med Betta channoides ?

Inaktiv bruker
hei når jeg har set på bilder av Betta channoides så fik jeg den dere måha lysten så er spørsmålet mit er den vanskelig må den ha levendfor hor stort akvarium trenger di er di vanskelige å få takk i han jeg ha dem sammen med corydoras pygmetus uten problemer ?

tusen takk for alle svar jeg får
Inaktiv bruker
brum brum
Sikkert ikke så mange som har erfaring med denne. Det er jo "bare" 15 år siden den ble beskrevet.
Ja, den lever ganske tilbaketrukket, mye mer sky enn f eks albomarginata.
Passer best i et artskar på 60L for et par, eller sammen med noen små fisk som ikke kokurrerer om maten. Bør få frossent og levendefôr jevnt.

Forholdsvis robust og tåler en viss variasjon i vannverdier og temperatur. Eneste problemet er at yngelen er noe sensitiv de første dagene etter at faren slipper dem. Bør settes over i et innkjørt kar på 30-40 liter og gis variert fôring med eddikål, mikro og nyklekt artemia.

HM
Inaktiv bruker
tusen takk for tipset Hans M Hanslin =
Jeg vet om mange bettaentusiaster som har disse i kar på 20-30 liter, og de trives med den størrelsen. Karet bør ha dempet belysning, mye flyteplanter og ellers være tett beplantet og ha huler som fisken kan gjemme seg i.

Har ikke personlig erfaring med den, men har veldig lyst på den og har lest en del om den i et bettaforum jeg er medlem av.
Inaktiv bruker
tusen takk for tipset Mvjnz =
Glemte av en sak. Det skader ikke å ha litt erfaring med munnrugende Betta før du prøver deg på denne. Bl. a bør du i perioden etter at hannen slipper yngelen holde kjønnene adskilt.

HM
Inaktiv bruker
hei jeg har ikke tenkt å ha oppdret på den så det er klare jeg vil bare ha en søt bettaart =
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap