Hjelp, hva er det jeg har fått med av tilsetningsstoffer?

Inaktiv bruker
Var å kjøpte masse brukt utstyr i går, og da fulgte det med en haug med for, og en masse annet rart jeg ikke aner hva er, tenkte jeg skulle ramse opp her hva det heter, så kan noen om de vill skrive hva de forskellige egentlig er, og hva de brukes mot.
ganske mye med brustman ektozon
brustman ACI-TONER
brustman ALKA-TONER
sera mycopur
sera florena
sera aqutan
sera kh-plus (denne regner jeg med at er for å øke kh i vannet)
sera costapur
sra ectopur
wardly ph down ( regner med at denne er for å senke phen i vannet)
sera ph.minus( regner med at denne er for å senke phen i vannet)
NORAQ Akvariesalt.
fint om noen tar seg tid til å skrive hva allt dette egentlig er for noe, og hvor mye man skal bruke for å øke/dempe diverse vannverdier,regner med at noe er for å øke eller minke verdier, med en grad eller hva man måler disse i.
Eller om noe av dette er mot sykdom så fint om noen kan forklare hvor mye man skal bruke, til f.eks. 10 liter vann, da kan jeg selv regne meg frem til mengden,jeg trenger.

mvh.
christian nybegynner
Det første du bør gjøre er å sjekke holdbarhetsdatoen på alle medisinene. Kast det som er gammelt og utgått. Medisiner kan være farlige å bruke om de er utgått på dato.
Dette er medisiner av de du nevner:

sera mycopur
sera costapur
sera ectopur

_________________
Disse to er for henholdsvis heving og senking av ph i vannet:
brustman ACI-TONER
brustman ALKA-TONER

ACI står for acidic, altså surt vann, lav ph
ALKA står for alkalisk, høy ph

_________________
Inaktiv bruker
tusen takk mona o, du gir noen goda svar.
har nå kastet sera mycopur,s tod 11 03, det blir vell da november 2003.
costapur'en står det i bunn av esken: ch 12 04, og under der igjen står det 07 2009 , er denne da laget desember 09, og holdbar til juli 09?
ectoburen er ett pulver i en gul plastik boks, denne står det ikke noe dato på, verken på esken, eller plastboksen.
Medisiner bør leveres på apotek. Da blir de destruert på riktig måte og man risikerer ikke at de kommer ut i grunnvann/luften.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap