Å ha kampfisk i selskapsakvarie

Jeg setter for tiden opp et selskapsakvarie på 240 liter der jeg skal ha
2 par sommerfuglciklider
2 ancistrus L144
masse kardinaltetra
viftereker
kuhliiål

Er det noen her som har erfaring med å ha kampfisk sammen med disse fiskene? Det kommer til å bli endel planter i dette karet, så de vil bli endel hjemmesteder. For tiden bor han i et 20 liters akvarium (ja jeg vet det er for lite) men når 240 literen er klar flytter han inn i et beplantet 65l eller i 240 literen
Erfaring har jeg ikke, men sånn umiddelbart er jeg bekymret for hva både sommerfuglene og kardinalen kan finne på. Slikt er så individavhengig at det er vrient å svare på. Men, det høres jo ut som om du har muligheter for en backup-plan? Da kan du jo egentlig bare prøve og se hvordan det går. Følg nøye med, det kan gå supert i flere uker, før krisen plutselig slår ut i full blomst. Men da kan du jo flytte han til et annet kar
ja jeg får vel bare prøve når den tiden kommer. jeg er ikke bekymret for kardinalene for de har gått sammen med han i noen dager før (prøvde pga yngel med sommerfuglene) og det var ikke noe problem, men sommerfuglene kan være litt mer dominante
Da går nok kardinalene mest sannsynlig bra

Etter det jeg skjønner er sommerfuglene ganske greie også. De tar visst ikke coryer slik som andre dvergciklider (apistoer) kan gjøre. Så det er jo muligheter for at samboerskapet blir problemfritt

Virker som om det er veldig vanskelig å svare på slikt ang. kampfisk. Noen sier at kombinasjon X og Y gikk kjempebra, andre har full krise med evakuering etter et døgn med samme kombinasjon :p Enkelt skal det ikke være!
hehe sant det. er jo alltid individuelt. nei vi får vel bare se ann. fikk opp karet igår så det er enda ca 35 dager til fiskene skal oppi^^ kan glede meg med å sette karet ferdig opp til den tid. masse igjen som skal gjøres med kokosnøtthuler, mere planter, litt stein og røtter^^
Oppsett av akvarie er så kos Har hatt så mye fisk som må ha plass i det siste, at det har blitt i hui og hast. Håper etterhvert å kunne "sette de opp på nytt" med hjørnefilter og skikkelig innredning
ja jeg har nå investert 2000 kr i skikkelig bakgrunn til mitt kar som du kan se her
http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1053&thread_id=39907
det er helt utrolig hva litt bakgrunn gjør med karet! det kan jo ikke sammenliknes med disse "bildene" man kan lime på baksiden som jeg hadde før.
Sammensetning
Her står det masse om hvilke arter som går sammen med kampfisk:
http://no.kampfisk.com/fiskene-sammensetning.asp
har selv kardinaltetra, en algespiser og kampfisk sammen, og det går veldig fint. de bryr seg ikke stort om hverandre.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap