Høyest antall watt i akvastabil t5 armatur?

Hva er høyeste antall watt man kan ha på lysrørerene i et Akvastabil T5 armatur (til 720 l). Lysrørerne som var med var på 39 W, men jeg synes dette blir alt for lite lys til plantene, så jeg luerer på om man kan sette i sterkere lysrør? Uten at det blir noen problem.
Plussmedlem
T5-lysrørene dine er 849 mm, antar jeg.
Det finnes ikke noen sterkere W-styrke på denne lengden.

39 Watt er det du kan ha i denne heldekkende toppen. Det du kan gjøre er å sette inn flere paraboler. Regner med at du har 4*39 Watt som er standard og da er det bare å fulle på så lenge det er plass.
Ok, takker for svarene Å jeg som hadde håpet at jeg skulle slippe å kjøpe flere paraboler.
i en topp til en 720 kan du jo fint bruke 80W t5 rør. hvis du har plass til så store paraboler da?
Har bygget opp toppen til mitt akvastabil 660 karr.
Utvendig så ser toppen lik ut, men innvendig rommer den 2x80 watt T5 og 90 watt T8 delt på 3x30 watt.
Dette er mer enn nok lys til at også endel røde planter vokser i karret mitt.
Orginalt så var dette karret levert med 4x30 watt T8, noe som også var i minste lagget synes jeg.
Få planter som trives i like lite lys som valisinere og et par andre vanlig varianter.

Så hadde ihvertfall bygget om til 250-300 watt og gjerne litt til.

Bruker 3 timere som styrer lyset i 660 min.
Vil tro det er plass til å sette in paraboler for 80W, noen som vet sikkert? I tillegg til de 4 orginale 39W.
Og vet noen hvor lange 80W rørene er? Er det plass til 2 i lengden av disse, som me 39W eller blir det bare en i lengden av disse?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap