Yngel uten asyl!
Hei, har satt opp en 125l med blikk på sør amerika. På lørdag kjøpte jeg meg 2 nøkkelhullciklider som fant seg til rette. Før lørdag var det skjørte tetra og melon barber oppi (tømte karet før jeg ga de bort) Men i dag fant jeg noe jeg ikke forventet, 2 bitte små yngler. Trodde først det var noe slags krepse dyr, men når jeg so nærmere so jeg at det var 2 bittesmå fisker. De svømmer "hakkete" som ciklidene mine så jeg tror det er samme art, men mine er ikke kjønnsmodne. Burde jeg prøve å ta vare på disse? nå beiter de rundt på alger og ciklidene bryr seg ikke om dem.
Postet 26.01.09 kl 21:47
Postet 26.01.09 kl 21:52
Postet 26.01.09 kl 21:55
Postet 26.01.09 kl 21:59
Postet 26.01.09 kl 22:05
Postet 26.01.09 kl 22:12
Postet 26.01.09 kl 22:17
Det hender seg at det dukker opp yngel i butikkakvariene så det kan jo være at det har blitt med noen sånne med de nyinnkjøpte fiskene. Ikke godt å si hva som kan dukke opp da så det kunne kanskje vært morro å fôre de opp for å se.
Det vanligste er vel yngel av levendefødere, men i min lokale butikk har jeg det siste året også sett gullfiskyngel og scalareyngel. De har ikke så stor sjanse til å overleve i butikken dessverre.
Skulle dine mysterieyngel overleve så går det vel greit å selge eller gi de bort om det er en art som ikke er velkommen permanent hos deg.
Det vanligste er vel yngel av levendefødere, men i min lokale butikk har jeg det siste året også sett gullfiskyngel og scalareyngel. De har ikke så stor sjanse til å overleve i butikken dessverre.
Skulle dine mysterieyngel overleve så går det vel greit å selge eller gi de bort om det er en art som ikke er velkommen permanent hos deg.
Postet 26.01.09 kl 23:43
Postet 27.01.09 kl 19:33