E.heim 2026

Har kjøpt en E-heim 2026 til 190 liter hjørneakvariumet mitt. Denne pumpen tar jo akvarium opp til 350Liter. Burde jeg justere ned vannstrømmen da den kanskje er litt kraftig til 190Literen?
Har også tenkt litt på lekkasjer. Er det noen som har noen dårlige erfaringer eller gode råd?
Mvh
Kiki
du kan selv velge hvor mye trykk du skal ha. noen fisk vil ha mye trykk andre lite, du kan jo se hva dine fisk vil ha.

La filteret gå for fult så ser du etter hvert om dette blir for meget. Jeg kjører gjerne 2028 i en 180 liter så for meget burde det ikke bli.

Filteret er noe med det beste du kan få slik at lekasjer burde du unngå. Hvis der blir lekasjer i disse filterene så oppstår de ofte når man gjør de ren og setter de i gang igjen. Pakningen mellom impellerhuset og filterkassen blir trykt sammen over tid og må byttes. Hvis du er flink og smører de inn med syrefri vaselin varer de lengre.
Har en 2026 i en 160 liter. Synes strømmen ble vel sterk, så jeg boret noen ekstra hull i røret for og forminske motstanden og spre vannet litt mer nå det blir pumpet ut. Hjalp greit det.
(Bruker sand, og mye av denne virvlet helt bort før jeg boret flere hull)
Takk for fine svar : )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap