20 liters yngelakvarium?

Jeg håper nå at mine corydoras aeneus snart vil begynne å legge egg. Viss dette da skjer burde jeg ta ut eggene slik at de andre fiskene ikke spiser opp de. I denne forbindelse tenker jeg da på å å kjøpe et 20 literskar med utvendig pumpe. Men er det slik at det også skal godgjøres i i noen uker før jeg evt putter eggene oppi. og hva annet kan jeg ha i dette karet? Utenom stein og planter da..
Det var veldig upraktiske mål på det karet du linket til. Det var ikke spesielt velegnet til Corydoras, synes jeg. Corydoras har behov for bunnareal, ikke høydeareal. Akvariet du linket til var høyt og smalt. Da er et kar som f.eks. denne 45 literen bedre.

Og selvfølgelig må yngel ha innkjørt filter som alle andre fisk. I enda større grad faktisk, ettersom yngel er mye skjørere og tåler mindre.

Hva mener du med "hva annet kan jeg ha i dette karet"? Tenker du på andre fisk? Skal det være yngelkar, eller ikke?
nei tenkte på om jeg kunne ha snegler og reker i.
men ok. da skjønte jeg det med akvariet egentli, men holder det at det er langt da, for jeg har lyst på et som tar veldig lite plass, veier lite og er billig
men igjen da, yngelen trenger vel ikke hele 45 liter? er ikke det nok med 20 for så å flytte dei over i selskapskaret?
Spør du meg om det...?
Jeg har ingen som helst anelse om hvor mange yngel du har tenkt å putte i et yngelkar, så det kan ikke jeg vite.
spør egentlig alle. jeg har nå 4 pansermaller og skal kjøpe 6 til, dvs ti stk, vet ikke helt hvor mange av hvert kjønn enda og jeg aner heller ikke hvor ofte de kommer til å legge egg.
men du, mona o, ville helst hatt 45 liters akvarie da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap