Bråkete pumpe...

Har et helt nytt lite kar på 22 liter med en pumpe som går fra bunnen opp gjennom et rør og pumpa befinner seg i lokket på akvariet. Har fyllt opp nok vann og satt den på, men den støyer fælt. Er dette vanlig? Høres ut som den sliter på et vis..er ikke noe sand eller grus i akvariet.. Og vanngjennomstrømningen ser ut til å funke fint..
Lis
Har et helt nytt lite kar på 22 liter med en pumpe som går fra bunnen opp gjennom et rør og pumpa befinner seg i lokket på akvariet. Har fyllt opp nok vann og satt den på, men den støyer fælt. Er dette vanlig? Høres ut som den sliter på et vis..er ikke noe sand eller grus i akvariet.. Og vanngjennomstrømningen ser ut til å funke fint..



Er det jebo filter du har? Sånn innebygd på jebo akvariene? For de pleier å bråke veldig. hvis det er det vil jeg annbefale deg å invistere i ett nytt filter.
Det er innebygd, men akvariet heter resun dm320.. spørs om jeg bare må få tak i ny pumpe..æsj, orker ikke høre på det støyet der vertfall, må være unormalt, kjøpte dette brukt og helt nytt så har jeg ikke garanti heller..kjempeteit.
Da ville jeg sjekket opp koiplex.no, de har 25% på alle varer ut januar.

Da er filterne ganske rimelige.

Du vil sikkert klare deg med en Fluval 1+ i dette karet (Tror jeg)

http://www.koiplex.no/display.aspx?menuid=160&prodid=56

Den ender opp på 123,- Ikke så galt.....
jeg har også et resun dm 600. pumpedelen er kortsluttet på mitt. Hele greia er noe dritt. Det er bare å gjøre som meg å sette inn ekstern pumpe.
Ok, grusom forferdelig lyd! fester du den eksterne pumpen på samme måte da eller hvordan funker det? ( ja..jeg er litt på bærtur..heh)
svarte på den andre tråden jeg, men du må ikke fylle vann over streken på siden for motoren på pumpa tåler ikke vann. derfor bråker den slik, kanskje den allerede er ødelagt, men det kan hende det går seg til.
Hmm..håper det går seg til, men ikke all verden pris for en ny pumpe eventuelt..har ikke fylt opp vann over streken, bare akkurat..Spørs om jeg har ødelagt den uansett da:/ grr..men må regne med litt klabb og babb i starten vel..
Har holdt pumpa selv i vannet, og da er den helt stille, så det er tydelig at den sikkert bare lager vibber som bråker sånn..har prøvd å stappe litt svamp mellom men det hjelper ikke. Gud så irriterendes!
Hei
har samme kar selv og er veldi fornøyd, vist du har akvariet inne på soverommet så venner du deg til lyden etterhvert. eg sover helt uproblematisk med dette karet på rommet mitt. lykke til.
Kan ikke tro annet enn at det er noe galt, skikkelig during da..altså..høyt..blir ikke vant til det der, overdøyer nesten tv'en i stua da!
Jeg kjøpte et nytt sånt lite akvarie for en tid tilbake og i zoo butikken hadde de tatt ut denne innebygde pumpen og solgte akvariet uten pumpe fordi de hadde hatt så mye trøbbel med pumpen. Jeg kjøpte ei egen pumpe å ha på. Fungerer helt suverent :o) Så kjøp deg ei ny pumpe så slipper du å irritere deg over den bråkinga - er jo ikke noe kos det!!
Ja, den var helt håpløs..trodde det var jeg som var helt idiot og hadde gjort noe feil, men neida=) Godt å høre at det er pumpens feil og ikke meg!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap