Hvilken vei skal filterpumpa stå..?

Har et 22 liter kar og har kjøpt en ny pumpe av merket micra på dyrebutikken.. Opplysninger om denne er 400l/88gph U.K - 90 gph u.s.a
1 hva betyr dette?
2 holder denne pumpa til karet? ( har tenkt på en kampfisk, dn liker vel rolig vann..)
3 hvilke vei skal jeg feste den, må hullet være over vannet slik at der vann kommer inn i filteret blir det "spytta" ut på overflaten eller kan hele greia være under vann?
1. Det betyr at pumpa pumper 400 liter (som er 88 UK og 90 US gallons) per time.

2. Gjennomstrømningen av vann gjennom pumpa er ikke det man må se på for å finne ut hvor stort kar den går til. Det som teller er hvor mye plass det er til gode bakterier i filtermediet.

3. Hele greia kan være under vann, men prøv å sett utblåset såpass høyt at vannet bryter vannflata når det kommer ut, på den måten unngår du proteinhinne.
Ok, takk. Var det jeg todde men må spør alikavel, syns filtermediet på denne var kjempelite..I forskjell til den gamle pumpa. Men den jeg hadde først støyet så mye at jeg ikke orket ha den. i dyebutikken sa di denne var best til å rense sammenlignet med en elite på samme størrelse..hmm..mye å sette seg inn, men kjempegøy=)
Lurer på om det ikke er en sirkulasjonspumpe du har?
Viss det er den jeg tenker på er det riktignok noe filter materiale der, omtrent på størrelse med et frimerke?
Den er et ypperlig utgangspunkt for å lage et blåfilter, jeg har laget en akvadott etter å ha studert "dotten" til Aggi nøye. Er kjempefornøyd med dette oppsettet.
Det ble litt komplisert for meg..blåfilter? men når filteret er så lite, blir akvariet ordentlig renset da ?
Prøvde å henvise til en tråd som heter: "blåfiltermatte, strips og powerhead", på emne gjør det selv. Etter å ha lest denne har jeg laget og modifisert alle mine pumper.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap