Bytte filterpumpe

Min fluval 2plus pumpe i 80 liters akvariet mitt begynner å bli dårlig no. dårlig kontakt med ledning plus full av dritt. så lurer på å kjøpe en ny. skal jeg la den nye pumpa stå sammen med den gamle i 3-4 uker før jeg tar ut den gamle. eller hvordan foregår dette?
Ja, det bør du, med mindre du har muligheten til å flytte svampene fra den gamle og inn i den nye pumpa.

Er det dårlig kontakt på ledningen bør en nok vurdere nytt filter da ja. Skummelt om filteret slutter å virke og du ikke merker det før etter mange timer. At filteret er møkkete løses jo på annen måte

Synes også du godt kan gå for et større filter. Fluval 2+ er ikke all verden i en 80 liter. Ville nok minst gått for fluval 3+ eller kanskje et utvendig filter for skikkelig filtrering.

Å modifisere fluvalene med blåsvamp er nesten påkrevet uansett. De hvite puslete svampene som følger med holder ganske enkelt ikke synes jeg.
Men vurderer også tetratec 800. hvordan er dette i forhold?
Jeg har aldri eid tetratec in 800 selv (regner med det er dette du mener; det innvendige filteret), men sånn spesifikasjonsmessig ser det jo ut til å skulle gå greit.

Du skal fortsatt ikke se bort fra at du bør vurdere en eller annen type modofisering. Synes det er en generell "sykdom" på innvendige filtre at den filtermassen som følger med er for liten. Men hvordan en evt. modifiserer et slikt filter vet jeg ikke, siden jeg aldri har sett det før
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap