Skjer det ikke noe i karrene til folk med diskuser..??

Det er skjelden noen med diskuser skriver inn hit og det synes jeg er kjedelig.
Så lurer jo på litt om det skjer null rundt om i karrene til folk med diskuser?
Jeg har nettopp flyttet et parr til BB-tank.
Hunnen er blåbrilliant turqise og hannen rød turqise.
Håper på egg/yngler snart.
Lite action???
Her skjer det masse!

Var hos "Discusgeir" og hentet hjem 4 VF grønne, 2 heckel, 2 red spotted green F4 (oppdrett) og 2 indiana tiger. Har VF og oppdrett i hvert sitt kar, og nå er jeg spent på om det er mulig å få et par på RSG. ( skal være han og hun

Ellers må jeg skryte litt av Geir! Super service og knallfine fisk!



Klart det skjer noe Ken, som du sikkert husker så var du med til DiscusGeir på lørdag når jeg hentet 2 Golden Leopard . Dem går det veldig bra med, dem smakte faktisk på discusgranulaten i går kveld og spiste litt oksehjerte i dagtidlig. Det har jo blitt nye stridigheter ang. rangordning, og foreløpig er det de nye som er taperne. Dem er jo minst, 12,5 og 13 cm, de andre er jo foreløpig vokst fra 13-15 cm. Dette har jo også medført at det gamle mobbeofferet har kommet mer fram. Ellers er jeg enig med det om Geir, han har et fantastisk utvalg for tiden, og det kommer stadig inn nye.

Jon
En ting er vi ihvertall enige om og det er at Geir har mye fin diskus inne.
Så ikke i tvil om hvor jeg hadde dratt viss jeg var på jakt etter diskuser i den størrelsen, Til Geir.
Moro viss Dere med Diskuser også forteller litt om hva som skjer i karrene.

Blir kjedelig her når det ikke er noe diskus prat, er jo det som intreserer meg i ferskvann + L066, L134 og L144(beste algespiseren som finnes).
Alle dislkuskarr bør inneholde en "stim"med en eller annen type L malle som ikke blir så stor.

Håper du får noen yngler på RSGene, de er RÅ fine-etter min smak så er det den nest fineste som Geir hadde, indiana tiger er den fineste(etter min smak).
Har et leksparr i indian tiger/blå brilliant/turqise som jeg skal prøve åfå i lek etter det parret jeg nå driver å prøver å drette.

Kuult at Dere diskusfolk også gidder å oppdatere forumet/meg om hva som skjer.

Er det noen på østlandsområdet som har store diskuser tilsalgs eller?
Tenker da på fra 15 cm og oppover.

Fine fisker du hentet deg Jon.
Er mobbeobjektet ditt frisk og rask igjen?
Her er bilde av en knall fin fisk.
Men får ikke gjengitt fargene riktig når jeg tar bilder.
Fisken er knall blå med knall rød bunn farge, fineste diskusen jeg har(etter min smaK).
Har diskuser som er større enn denne, men ikke finere i fargen.
[QUOTE=Glugga]Her skjer det masse!

Var hos "Discusgeir" og hentet hjem 4 VF grønne, 2 heckel, 2 red spotted green F4 (oppdrett) og 2 indiana tiger. Har VF og oppdrett i hvert sitt kar, og nå er jeg spent på om det er mulig å få et par på RSG. ( skal være han og hun

Ellers må jeg skryte litt av Geir! Super service og knallfine fisk!



[/QUOT

Var det deg jeg hilste på på lørdagen hos Geir?
Var hos Geir i går, så det var nok ikke meg du hilste på. Men det hadde vært hyggelig å møtt noen av "diskusgjengen." Ansikt bak nicket er arti!

Lenge siden jeg har hatt discusyngel, så nå vil jeg forsøke å spleise et par.
Satt å funderte på discusparet du hadde lagt ut for salg Ken, men så ble det altså Geir som "vant" Så nå har jeg igjen for få liter. ( farlig sykdom altså!!!!)
Venter på å få inn 660 l som nå står på lager ( til å bli sprø av). Herren i huset vil ikke ha inn så mange liter før han får støpt gulv og laget et "vanntett" rom. Så nå får jeg altså akvarierom, uten engang å ha bedt om det!!! Fantastisk fyr

Har en leksgruppe l-144, men de har ikke kommet igang enda. Ser at hannene har begynnt å titte etter huler, så da får vi se. Har ikke gått her lenger enn ca 1 mnd da ( er vel litt for utålmodig kanskje:..)

Ellers har jeg litt "vikarierende corydille"
Så jeg har endel grupper sammen i karene mine ( forsøker å holde meg på 27-28 gr i discuskarene ) Blir ikke noe dreis på coryleken da, men de er morsomme. ( Har nå 5 pulcher,ukjent antall melanistrus, 10 c-140, 10 similis, ukjent antall metae, 4 melini, 4 agazizzi og sist i hus var endelig 6 stk adolfoi. Kjøpt hos aquamania, nesten hele hurven. Store og fine fisk, alltid friske oxo

Skal forsøke å ta noen bilder av herligheten etterhvert ( og se om jeg greier å legge ut.....:p) VF er litt skeptiske enda, så jeg får gi dem litt tid til å roe seg.
Indiana tigernene er nok litt for unge til å pare ut enda, men de er utrolig høye og fine. Gleder meg til å se hvordan de blir!
Litt forvirrede i plantekar ( sto meg panna inni ei palme en times tid, mens jeg testet vann alt jeg orket... Så fant de ut at de kunne rygge....

Liker best blå, grønne og litt VF rødt ( og san merahhhhh). Har hatt en del pigeon, men ikke noen favoritt.
Glugga
Indiana tigernene er nok litt for unge til å pare ut enda, men de er utrolig høye og fine. Gleder meg til å se hvordan de blir! Litt forvirrede i plantekar ( sto meg panna inni ei palme en times tid, mens jeg testet vann alt jeg orket... Så fant de ut at de kunne rygge....:) Liker best blå, grønne og litt VF rødt ( og san merahhhhh). Har hatt en del pigeon, men ikke noen favoritt.


Jeg og liker best blå, grønne + heckel.

Mange voksene diskuser har du?
2 RSG, 5 VF ( 4 grønne + en diger brun) 2 heckel ca 8cm 2 IT ca 8 cm.
Den brune ( haraldi)mistet sin tilkommende da
den begynnte å rase rundt. Skadet seg såpass at jeg valgte å avlive den. Har lest litt på en svensk side om en som kurerete dette med salt og AB, men da var det for sent...
Trist,for de ble knall røde og ristet bra....
Ventet på barnebarn tvert jeg
Leste denne posten istad, og kom på at mine Super Red Melon startet en lek i selskapskaret igår.

Jeg har ikke noe lekskjegle i karet (og har ikke hatt store forventninger om famileforøkning), men disse kunne tydeligvis ikke vente, for de har nå klargjort den ene siden på Juwel-filteret. For en 1/2 time siden var det jaggu 40-60 egg på filterveggen gitt.
Og det rett ved siden av sofaen, så jeg har god utsikt til hele seansen


Har ikke store forventninger til noe resultat, da nok går for mange andre egg-spisende fisker i karet. Men moro er det lell
Ja, det er så gøy når de endelig starter med "flirt" og egg/ yngelpleie. Er de hissige, kan du nok få både wigglers og frittsvømmende.... ( kommer vel an på hvilket selskap de har kanskje. Kardinal er stas......
Skjedde noe i karet her også, en flyvende diskus på 12cm den trodde nok den ville få det bedre på den andre siden av glasset, men der tok den feil.

Tørrfisk i dag som gikk i søpla.
Glugga
Ja, det er så gøy når de endelig starter med "flirt" og egg/ yngelpleie. Er de hissige, kan du nok få både wigglers og frittsvømmende.... ( kommer vel an på hvilket selskap de har kanskje. Kardinal er stas......:(


Ja det er noen Kardinaler og 4 SAE'er som går i karet ja, så har ikke store forhåpninger. Er heller ikke helt sikker på hvor gamle disse individene er, kjøpte disse av Mads Thue som igjen fikk de av Geir såvidt jeg vet.


Ja det er noen Kardinaler og 4 SAE'er som går i karet ja, så har ikke store forhåpninger. Er heller ikke helt sikker på hvor gamle disse individene er, kjøpte disse av Mads Thue som igjen fikk de av Geir såvidt jeg vet.

Noen fikk innbilt meg at SAE var tingen oxo, men etter de ble fullvoksne og hadde knasket i seg x antall discusyngel, ble de ikke eldre her gitt. Ikke tok de alger heller, men store og feite på discusfor var de....

Så lenge de legger egg er det vel håp? Trodde "utbrendte" par kasta inn håndkledet for godt, jeg???


Jeg startet degen med å fore med røde mygg til VF( hjemme i sv.skapsperm med grei unge!!!), og overraskende nok er det de to heckeltassene som var ivrigst i matfatet. Får virkelig håpe at de fortsetter med det. Fantastisk flotte fisk, selv om de nok er litt stressa og bleke etter fangst og flere flyttinger siste tiden.
B. Amundsen
Skjedde noe i karet her også, en flyvende diskus på 12cm den trodde nok den ville få det bedre på den andre siden av glasset, men der tok den feil. Tørrfisk i dag som gikk i søpla.


Kanskje du kan legge ut noen bilder???? Yey
Adolfoiene stortrives!!! Stimer som bare det.
Dagfinn Lunde
Leste denne posten istad, og kom på at mine Super Red Melon startet en lek i selskapskaret igår. Jeg har ikke noe lekskjegle i karet (og har ikke hatt store forventninger om famileforøkning), men disse kunne tydeligvis ikke vente, for de har nå klargjort den ene siden på Juwel-filteret. For en 1/2 time siden var det jaggu 40-60 egg på filterveggen gitt. Og det rett ved siden av sofaen, så jeg har god utsikt til hele seansen :-) Har ikke store forventninger til noe resultat, da nok går for mange andre egg-spisende fisker i karet. Men moro er det lell :-)


Er dette Super Red Melon fra DiscusGeir i fra sist vår/sommer? Jeg har 3 stk. fra den leveransen, de har vokst til ca. 15 cm. og så smått begynt med noe som kan ligne på lekstendenser. Jeg har også SAE og kardinaltetra, så hvis det blir egg så blir nok det også mat desverre.
De 2 Golden Leopardene som jeg hentet på lørdag spiser med god appetitt,
og har funnet seg vel til rette i karet.

Jon
Skal ha utrolig mye flaks viss diskusyngler greier å vokse opp i et selskapsakvarium, de blir spist eller de4 vil sulte ihjel.
Man trenger nyklekket artemia viss manb skal ha et håp om at de skal overleve.
BB-karr er tingen.
Mitt ene leksparr går nå på 3 dagen i BB-karr, hannen er i leksmodus, men hunnen er litt treg.
Har senket PHen 0,5-1 grad nå på 3 døgn, så nå ligger den på 6.5-6.8 så stopper nok der.
Kommer til å gi dette parret litt tid til(2-3 uker)og har det ikke kommet egg da så blir de byttet ut med et annet parr.
Jon Bruce
Er dette Super Red Melon fra DiscusGeir i fra sist vår/sommer? Jeg har 3 stk. fra den leveransen, de har vokst til ca. 15 cm. og så smått begynt med noe som kan ligne på lekstendenser. Jeg har også SAE og kardinaltetra, så hvis det blir egg så blir nok det også mat desverre. De 2 Golden Leopardene som jeg hentet på lørdag spiser med god appetitt, og har funnet seg vel til rette i karet. Jon


Ja, det er nok de.
Har bare to av de, så det er jo litt moro at det blir/ble ett par av de da. Dette var jo noe som Mads måtte kvitte seg med i en fart pga noen Vf som han skulle ha i karet sitt.
Hallo Dagfinn

Da var det du som fikk det paret. Jeg lå litt i forhandlinger om dem, og angret veldig i ettertid at jeg var så gjerrig . Du får ha lykke til med dem. Selv har jeg et 350-liters kar med 3 Super Red Melon, 2 Bambino Rossi og 2 Golden Leopard. Jeg er litt svak for orange/røde oppdrettsvarianter som du skjønner.

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap