325l-prosjektet endelig i gang!

Da er jeg endelig i gang med 325-liters-prosjektet mitt
Har hatt en 110L fra oktober, og interessen føyk til værs så fort at det virket alt for lite alt etter en drøy uke. Har fått masse hjelp og inspirasjon fra dette forum, og har nå bestilt alt (nesten) jeg trenger.

Det blir et Akvastabil Effectline 325 liter med Dempbare T5-lys, 3 rør. Med tilhørende møbel. Selve prosjektet er det vel hovedsakelig fattern som står for, etter mine instrukser..hehe.. gjelder å delegere

Han hjelper meg med å lage isopor-bakgrunn, og bak der igjen skal jeg ha DIY-blåfilter og pumpe. Eheim Compact 3000.

Bakgrunnen blir i 3 deler, venstre side blir berg, høyre blir tre/rot og midten skal forhåpentligvis bli en slags illusjon om at elva/bekken på en måte går innover der...if u see.. Vel ambisjonene er der.

Øverst i høyre hjørne er planen å få til en liten yngel-hule med innsyn fra høyre, og lokk i topp.
Nederst til venstre skal vi prøve å få til no hulesystem også.

Fikk 2 marina-spotter til jul av brodern, kjøpte en til. Alle er blå, moonlight.
Planen er å integrere de i bakgrunnen på et vis, har kjøpt inn 3 glassbeholdere som er ment til telys i vannbolle eller no. Planen er å skjule disse bak no klippefremspring eller lignende med de små spottene inni.

Isoporen skal gjennom no sement-prosess for å skape litt struktur, så akryl-males før siste laget med epoxy.

Setter stor pris på tilbakemeldinger på løsninger ol. som kan hjelpe meg å få dette prosjektet i havn

~Øystein~
Det blir spennende å se resultatet!!
Da er rommene som spot-holderene skal stå i ferdige.
kuuuult

Kommer til å sjekke innom denne tråden når jeg er her inne

BILDER!
Morsomt at det vekker interesse
Når det gjelder bilder så håper jeg å få til noen snart, leiligheten vår er ikke kjempestor, så alt arbeidet gjøres hjemme hos fattern. Dessuten er det han som er flink til sånt no, jeg er bare den med hodet fullt av akvarie-ideer med inspirasjon herfra
Skal høre om han ikke kan få tatt noen bilder og sende meg på mail. Nesten litt flau over at jeg ikke gjør mer selv, men man må jo være ærlig.. men lest MASSE på nett har jeg gjort.. og vridd hjernebarken og tenkt ut ideer.
Så håper jeg det blir noe i nærheten av det vi har tenkt oss.
Kult!!
hadde planer om no lignende til 560 litern min, men har lagt det på is.
Har bestemt meg for å kjøpe noe rimelig istedet, skal ha en del stor dekkende planter i bakgrunnen alikevel så da blir det ikke synes så mye.
gleder meg til å se resultatet!
Liker planter selv, men man vet aldri når man eventuelt har lyst på Malawi eller no.. og jeg kommer ikke til å ha flere kar på en real size, tror jeg da..

Men bakgrunnen vil da synes både her og der, og særlig der det skal se ut som det går innover.. her vil det bare bli lave/medium lave planter siden det er der det er mest strøm.. eller no

Dessuten håper jeg at hulene skal bli bra. Og liker spesielt yngel godt, og deres kamp for å overleve. Vil bli spennende å se om de finner frem til yngel-hulen
Bilde av ene spotten. Blir 3 totalt, blå. Moonlight
Da var møbelbordet satt sammen. Mye enklere å sette sammen, og ser mer solid ut enn IKEA-flatpakker.. hehe
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt passende epoxy?
jeg har sett på jernia.......
Dette tror jeg blir kanonbra. Følger med og håper på mange bilder videre.
Hvor er blue-spotene kjøpt?
Jernia ja, takker.

Spottene er kjøpt på Tropefisk og er av merket Marina, må kjøpe en liten "hub" som har plass til 3 spot-kontakter. Spottene finnes i blå rød hvit og grønn.

Satser på noen fler bilder etterhvert ja
Bilde av karet med den store rota oppi, og en prøve av den midterste bakgrunnsbiten som er ment på å lage en illusjon om at det går innover.

Har ikke fått tak i innsugsrister og slange til pumpa ennå.. :o.. men er bestilt og kommer forhåpentligvis etterhvert
Da var det laget rom for de to pumpene, og det ene filter-rommet.
Det blir bra skal du ha blåfilter der, eller annet filtersubstrat?
Skal ha blåfilter ja, og en del bioballer
Er ikke helt sikker på volum, men håper på bra filtrering
Jeg var på dyrebutikken her om dagen og så de hadde noen hvite små biosteiner, der det sto at de hadde større biologisk overflate enn blåsvamp! har du sett dette før?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap