Hei! kjøpte nytt akvarie for ca.1 uke siden, butikken hadde opphørssalg og solgte alt for halv pris, kjempegod unnskyldning for å skaffe seg ett akvarie til
Problemet mitt er at jeg fikk med meg brukt grus som, uten at jeg visste om det, inneholdt masse Malaysiske sandsnegler (tror ihvertfall at det er det)
Så dagen etter at jeg hadde satt opp akvariet med vann og planter så var karet dekket av snegler. Tappet alt vannet tok ut planter og dekor og kokte grusen med sneglene oppi, for det ville vært en nesten umulig oppgave å plukke utav alle for hånd. (hadde håpet at de fløt til toppen når de var kokte men den gang ei)
Så nå lurer jeg på, hvilken innvirkning har alle disse "likene" på vannkvaliteten, ser at det ligger et hvitt slimet belegg over grusen som kommer fra de døde sneglene, suger det jeg kan med slamsugeren, men det vil jo være noe igjen allikevel. Som sagt så har jeg hatt det i ca en uke nå, vært under innkjøring i ca en halv uke så jeg hadde håpet at det skulle være klart for å tilsette fisker om ca 1 1/2 - 2 uker, men er usikker pga disse døde sneglene.
Skal hente en del kirsebærreker imorgen, kanskje de kan gjøre susen? men kan jeg slippe de oppi når karet ikke er innkjørt??
Verdiene i karet er (igår kveld) kh 4, gh 4, No2 0,07, ph 7,25 temp 25 grader
Hjelp!!
Noen som har gode råd å komme med??