Nytt akvarium, silikonspørsmål

Hei, jeg har ett spørsmål til dere litt mer erfarne. Jeg kjøpte mitt nye fine akvarium igår, og tok selvfølgelig en sjekk på glass og silikon. Karet er på 92.liter, panorama. I bakkant så er silikonfugen ikke ført helt ned i hjørnet som i de andre, og det er ett hakk i silikonen nede i dette hjørnet. Når jeg mener ført ned i hjørnet så er alle andre fugene tatt helt ned og ender i en solid klatt i bunnhjørnene. Er det fare for lekkasje her, får vel ikke noe igjen på garantien hvis jeg silikonerer selv? Og vil det holde å sjekke med å fylle på vann ett døgn, må det ikke stå med fullt volum for rett trykk, for å se om fugen holder.
KJEMPETAKKNEMLIG FOR SVAR,

Er du i minste tvil om silikonfugene må du kontrollere.

Ta et bilde av hjørnet og gå tilbake der du kjøpte det og spør. Sett hvite ark bak slik at bildet blir best mulig. Er det ikke for mye bry så ta karret med.

Det er ikke meningen at man skal lure på om et nytt kar er tett eller ikke. 92 liter vann er fryktelig mye når det ligger på gulvet

En rask test er å sette det opp på badet slik at det ikke skjer en skandale hvis det ikke er tett.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap