Sommerfuglciklider og yngel. er dette vanlig oppførsel?

Sommerfuglciklidene mine har lagt egg for andre gang og jeg bare lurer på hva som er normalt for denne arten.

1 De la eggene på et Anubias blad
2 To dager senere flyttet de eggene til et annet blad på samme plante. De flyttet det til et blad som lå helt inne i pumpe (for lite sirkualsjon i karet?) Er det vanlig at de flytter eggene før de har klekt?
3 I dag holder de til på et lite område på bunnen av sanden (flytter de wigglers til sandbunn?) Jeg klarer ikke å se om det er noen wigglers der for det er under masse planter og helt bakerst i karet.

Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette
Er helt normalt at foreldrene flytter på både egg å yngel. Så det trenger du ikke bekymre deg over.
Hvor mye dem flytter rundt på egg og yngel varierer og det fins ingen fasitt på dette. Men de flytter på egga om de føler for det.
Og hvis det er et par dager siden de la eggene så er det muligens wrigglers på gang nå min erfaring er vertfall at foreldrene flytter eggene til en ny plass akkurat idet de klekker
tror ikke det ble noen wigglers... sommerfuglene er tilbake i vanlig oppførsel igjen og flyr rundt i hele karet. da ble det ikke noe i dag heller men men krysser fingrene for neste gang. dette var jo bare andre gang de la egg
ja de legger nok egg flere ganger nå når de først er i gang skal du se : )
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap