400 l - den store tropheus drømmen...

Ja, da har karet kommet i hus og jeg driver med oppsett. Har vasket, skrubbet og limt...eh, eller silikonert heter det kanskje...hehe..

Litt om karet:

Karet: 400 l Juwel Rio med møbel i bøk.

Innrening: Tre moduler på bakvegg, sortmalt bakgrunn, biltemasand og natursteiner.

Pumper: Fluval FX5, Maxi-Jet PH 1200 med blåsvamp i modul og Boyu 2400 sirk pump.

Varmekolbe: Jager 200 W

Legger ved noen bilder så dere kan se hvordan det går. Litt mørke bilder men flere kommer.

Karet ved annkomst

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Etter rengjøring

[External Image]

Etter maling av bakgrunn

[External Image]

Akkurat nå sliter jeg med å finne biltemasand. Det er utsolgt fra leverandøren i Sverige sa de i sarp. Så jeg må bare vente.
Og det er absolutt ikke moro å måtte sitte på hendene å vente på at de siste tingene faller på plass.
Hipp ... hipp... hurra ....
Gratulere så mye med nytt Tropheusakvariet.
Dette kommer til å bli dritt stillig.
Et lite tips. De fleste moderne akvariemøbbel tåler ikke vann. Legg en plastdukk under karet for å forebygge vannskade.
Takker for det Badat.
Tipset var flott. Skal ordne det jeg.
Gleder meg sykt, selvom fisken ikke er bestemt enda, til jeg får igang karet.

Fornuftig av deg å ta det rolig, Linda. Karet må jo få jobbe seg inn først. Tropheus koster også en del. Dessuten så er det mange varianter og farge å velge i mellom. Sats på seriøse "selger". Det koster litt mer men det lønner seg i lengden.
Jepp, jepp. Satser påen god innkjøringsperiode og at fiskene trives med sitt nye hjem og tvinner tomlene for sykdomsfri etterti..hehe..
Skal bli skikkelig moro detta her.
Grattis med nytt og flott kar!
Blir spennende og se sluttresultatet, har tittet litt på disse modulene selv.

Dette blir nok kjempe bra skal du se! Var stillige modulene du har!
Dette blir jo utrolig bra! Har du bestemt deg for hvilken troffer du skal ha ennå?
Takker alle sammen.
Modulene fulgte med karet og er skikkelig flotte. Likte dem godt.

Vet ikke enda hva slags troffer jeg skal ha oppi der, men har sett en del flotte. Bare så vanskelig å velge.

Sliter du med å få tak i biltemasand sier du? Hvis du har en JULAbutikk i nærheten av deg, så gå dit. Er stort sett samme sanda, noen få kroner yrere kanskje. Korninga ligger på 0.2-0.7 mener jeg huske.
Wargtass
Sliter du med å få tak i biltemasand sier du? Hvis du har en JULAbutikk i nærheten av deg, så gå dit. Er stort sett samme sanda, noen få kroner yrere kanskje. Korninga ligger på 0.2-0.7 mener jeg huske.

Thanks. Har sjekket ut og fant ingen i nærheten. Får håpe biltema snart får inn.
Linda Kristin
[QUOTE=Wargtass]Sliter du med å få tak i biltemasand sier du? Hvis du har en JULAbutikk i nærheten av deg, så gå dit. Er stort sett samme sanda, noen få kroner yrere kanskje. Korninga ligger på 0.2-0.7 mener jeg huske.

Thanks. Har sjekket ut og fant ingen i nærheten. Får håpe biltema snart får inn.

Har fått opplyst av biltema får inn ny sand i slutten av Februar.
Vidar Alfei
[QUOTE=Linda Kristin][QUOTE=Wargtass]Sliter du med å få tak i biltemasand sier du? Hvis du har en JULAbutikk i nærheten av deg, så gå dit. Er stort sett samme sanda, noen få kroner yrere kanskje. Korninga ligger på 0.2-0.7 mener jeg huske.

Har fått opplyst av biltema får inn ny sand i slutten av Februar.

Juhu!!
Det er dessverre mulig at det ikke er grunn til å glede seg riktig enda Sjekk innlegg 101 her og innlegg 2 her.
Det var da som sren da. Vel, da får man finne alternativer. Så enkelt er det.
Takker for info Tante Astrid.
Jeg fikk opplyst av Biltema i Bergen at de skulle få inn ny sand i løpet av uke 7-9. Denne sanden skulle være av samme type som før, men ny leverandør.

Så hva spesifikasjonene på den nye sanden er får en vente å se. Jeg har ikke skrinlagt å bruke biltemasand før jeg ser hva denne nye typen inneholder.

Skikkelig kjipt dersom en ikke kan bruke biltemasanden.
Jeg er helt enig Vidar. Det hadde vært skikkelig kjedelig hvis den "nye" biltemasanden ikke var brukandes. Den har vært min favoritt lenge.
Tvinner tomler her jeg.
Hei Linda, dette blir kjempebra

Har du tatt en ringerunde til de andre Biltema butikkene i nabobyene dine, kanskje de har sanda inne. Er jo ikke så lange avstander å kjøre
Hihi.. har snakket med de i Sarp og de i Oslo.
Vel, jeg får bare se. Skal sjekke ut denna rådesanda idag. Se om det er noe tess. Har lyst til å få vann i detta karet NÅ! Hehehe...
Vel, nå er det jo sånn at det er jo ikke bare Biltema som selger blåsesand. Hva med å kontakte andre bil-rekvisita butikker, evt. billakkeringsverksted?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap