For lite plass til 2 ancistrus i en 95 l, eller går det bra?

Sitter her og skal prøve å bestemme meg om jeg skal kjøpe en hanne til ancistrusjenta mi. Lurer på om det blir trangt med to maller i et 95 L kar, noen som vet?

Fra før har jeg 4 sverddragere, 1 sommerfuglfisk, 1 ancistrus-hunn, reker og 5 kuhliiåler. Blir det for mye, eller kan det gå?
det er vel fullt mulig det da. det eneste som tar litt plass der er kuhli-ålene men en liten tass til tar ikke store plassen.
De to mallene vil være ca 8-10 cm hver... så de er jo ikke så veldig små
takk for svar. Det var det jeg ville høre. Da får hun seg en lekekamerat ))

dilla
:D takk for svar. Det var det jeg ville høre. Da får hun seg en lekekamerat :)))

Putt inn ei malle hule så blir det lek...
Da har du ikke 2 maller lenge, men en hel haug.
Har ancistrus leksparret mitt i ett 110 liters selskapskar sammen med en god del annen fisk. Det bare velter på med yngel, far har fått litt fri nå noen uker (flytta ut mor ei stund), men skal vel straks på igjen. Trives som bare det i det karret de. Lekspar med ancistrus bruker egentlig svært lite plass, hannen ligger i hula 95% av tia, for han hadde det sikkert holt med en 5 liters bolle (ikke å annbefale da en ikke klarer stabile vannverdier) og hua er ikke så veldig plasskrevende hu heller. Det som avgjør om de trives eller ikke virker i størst grad å være om de har ei hule de får ha i fred eller ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap