For mye fisk?

Inaktiv bruker
blir det for mye fisk med:

6 corydoras melanotaenia veldig hyperaktiv fisk... overalt i akvariet (har desse allerede)
2 kakadueciklide hoe og han
2 l-144 hoe og han
og 8-10 kardinaltetra
... i ein 80l?

Jeg er fristet til å si ja.

3 av fire arter du lister opp holder til på bunnen av karet, og i tillegg lager dvergciklider revir. Jeg prøvde å ha 6 cory og et par apistogramma (faktisk kakaduer det også? i en 110 liter. Det gikk greit, helt til kakaduene la egg. Måtte nødevakuere coryene øyeblikkelig.

Coryer skjønner ikke hva et territorie er, og svinser tilbake like fort som de ble jaget. Apistoer har også vært bekjent med å hakke øynene ut av coryene mens de passer på egg/yngel

Så jeg anbefaler ikke apisto og cory sammen i et såpass lite kar
Inaktiv bruker
ElinH
Jeg er fristet til å si ja. 3 av fire arter du lister opp holder til på bunnen av karet, og i tillegg lager dvergciklider revir. Jeg prøvde å ha 6 cory og et par apistogramma (faktisk kakaduer det også? i en 110 liter. Det gikk greit, helt til kakaduene la egg. Måtte nødevakuere coryene øyeblikkelig. Coryer skjønner ikke hva et territorie er, og svinser tilbake like fort som de ble jaget. Apistoer har også vært bekjent med å hakke øynene ut av coryene mens de passer på egg/yngel :-( Så jeg anbefaler ikke apisto og cory sammen i et såpass lite kar :-)


hva med en berre ein kakadue han? ein jeg kjenner sa til meg at han fint hadde sett kakadue og corydoras i sammen og dette gjekk så fint atte....?
zantoko
blir det for mye fisk med: 6 corydoras melanotaenia veldig hyperaktiv fisk... overalt i akvariet (har desse allerede) 2 kakadueciklide hoe og han 2 l-144 hoe og han og 8-10 kardinaltetra ... i ein 80l?


Mye gøyere med parvis, iistedenfor enslige fisker.
Jeg ville gått for 2 kakaduer, 10 kardinal og 1 ancistrus max.
kakaduer krever en del plass. Både hunnen og hannen lager territorium. Og fisker som maller og cory vil forstyrre og krangle om bunnlaget.

Annet alternativ er corydoras + kardinaler.
Vet ikke hvordan cory og ancistrus er..
Men en del av disse vil krangle om skjulesteder og huler.
Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap