Hva feiler det denne pygmè corydorasen?

Jeg la merke til denne idag, den er veldig blek, øynene er litt "utpoppet", den ligger helt stille å puster kjempe fort. Det ser nesten ut som om den har spist seg halvt ihjel.
Jeg har hørt at hvis du har for mye nitrat i vannet, kan fisker utvikle såkalt "popeye" har ikke opplevd det selv, men søk på det, så leser du andre tråder om det...

Eller er det noen som har mer erfaring her inne??
Det ser ut som "dropsy", eller bukvannsott. Det får ofte øynene til å bule ut pga trykket innenfra. Du bør ta den ut snarest og avlive den. Den er hinsides redning når den ser sånn ut og det har gått så langt.

Husk at Corydoras er skjell-løse fisk, så vi kan ikke se det mest karakteristiske tegnet på dropsy på dem; reiste skjell som spriker som en kongle. Dette får ikke Coryene.
mona o
Det ser ut som "dropsy", eller bukvannsott. Det får ofte øynene til å bule ut pga trykket innenfra. Du bør ta den ut snarest og avlive den. Den er hinsides redning når den ser sånn ut og det har gått så langt. Husk at Corydoras er skjell-løse fisk, så vi kan ikke se det mest karakteristiske tegnet på dropsy på dem; reiste skjell som spriker som en kongle. Dette får ikke Coryene.

Aha, takk for svar.
Fisken er tatt ut og avlivet.
Synd da, er det noe jeg kan gjøre for og forhindre at dette sprer seg?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap