Elfenbenciklide har lagt egg... selges i morgen m/egg??

Jeg har ett lekspar med Elfenbenciklider som har lagt egg, men problemet er at ciklidene er solgt og skal leveres i morgen ettermiddag.
Finnes det noe mulighet å ta eggene ut (har plenty eggtyver i karet) og ha de i noe til i morgen,for at kjøper av paret kan ta de med og prøve å få de klekket??
Eller vil eggene ødelegges hvis jeg putter de i noe (selvf. med filtrering og vannet de er i nå) og blir liggende der i ca 12-15 timer, frem til kjøper henter fiskene??
Hva er event. beste metode for både oppbevaring og frakt, om det er mulig i det heletatt??
Nå er det vel antagelig litt sent å svare, men siden disse ciklidene formerer seg lett, og antagelig vil legge nye egg innen kort tid, så ville jeg ikke tatt meg bryet med det.

Hva ble det til at du gjorde til slutt?
Fikk tatt ut ca 40 egg, la de i en liten boks med akvarievann og luft lag med lokk. Sa til kjøper at jeg ikke kunne garantere for eggene, men at når fiskene merker at eggene er borte, vil de starte å legge nye ganske snart. De har lagt egg ca 5 ganger på tre mnd. men noen av egg tyvene mine har spist de, de gangene. De er tydeligvis klar for å yngle og gir ikke opp :o)
Ja, da er det nok ingen fare for at de stopper opp selv om de flytter bolig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap