Porsareol oppbygging

Har nå bestilt meg en reol (porsarørene og knutene)

Den vil ha plass til 3* 250 liter (100*50*50 akvarier)

Så er spørsmålet mitt hva dere andre som har luker foran reolen bruker og hvor dere bestiller/kjøper det?
Eg har akkurat samme reol, bare at høyden er 35; mallekar). Nylig var eg og så både skyveluker og vippeluker.
For meg blir det helt klart skyveluker, da eg ikke likte noe med vippelukene. De var ikke særlig pene, og det var mer mikkmakk.
Dersom man trenger hele arbeidsrommet løftes skyvelukene ut på et blunk.

Dette så eg privat, og hvor man får tak i dem diskuterte vi ikke. Men eg tar det for gitt at Akvastabil fører slike, og at enhver akvariebutikk da med letthet skaffer dem.
Vidar Alfei
Så er spørsmålet mitt hva dere andre som har luker foran reolen bruker og hvor dere bestiller/kjøper det?

Sporene til skyveluker får man kjøpt hos f.eks. danske Akvarieudstyr.dk. Der bestilte jeg mine, de var rimelige og kom fort og greit i posten.

Selve lukene, bestilt etter mål, får du hos glassmestere. Du bestiller svart plexiglass, rett og slett (akryl-et-eller-annet kaller de det).
Jeg var og hørte på pris på skyveluker i sort plexiglass til den doble reolen min (6 x 85 liter) da den var ny, snart to år siden, og jeg mener å huske det var 800 kr. tilsammen. Men ikke skyt meg om jeg husker feil

Om jeg ikke husker helt feil, så sendte jeg mail og spurte Webzoo også, og de kunne være behjelpelige med å skaffe svarte de. Men hvorfor jeg endte med å aldri bestille av noen av dem husker jeg ikke. Nå er jeg så vant til at det er fritt over karene, at luker egentlig ville føles litt i veien... Men ikke alle akvariene er åpne da, bare 6 -7 stk. Resten har heldekkende armaturer, og da trenger man jo ikke luker.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap