Rare ting eller ikke)?

Nå i stad så jeg at hann Sverddraga bøyde sverdet sitt mot hunnen og svømte baklengs etter henne og følte etter henne å dunka litt i henne hva skjer?

Takk for svar på forhånd!
Han prøver å parre seg.
Så mosomt!!

Får han det alltid til?
Hvis han gjør det:? Hvordan?
Du kan lese ei akvariebok, eller så kan du spørre noen voksne som for eksempel dine foreldre, lærene dine eller helsesøster på skolen.
Mamma og Pappa vet ikke noe om fisker! Jeg tror neppe helsesøster vet det å!
Jeg har lest akvarie-bøker det sto ikke noe om det der!
Lærerne vet heller ikke noe om det tror jeg!
Takk for svar!!
Beklager, jeg oppfattet ikke at du var så ung

Nils svarer slik fordi akkurat sverddragere parrer seg på samme måte som både mennesker, katter, hunder og mange andre dyr. Og han tenkte vel at dersom du ikke vet hvordan det foregår, er det kanskje best å spørre foreldrene dine, eller helsesøster på skolen. Slike spørsmål er litt for "store" til å svare på på et forum på internett

Uansett, jeg vil tro at du om noen uker vil få små sverddragerbabyer i akvariet ditt, det er bare å være tålmodig og vente, så vil de bli født når de er klare for det
Vi har lært om det på skolen i noen uker nå!
Da vet du jo hvordan det foregår

Det blir nok noen søte små sverddragere på deg etter hvert!
Jeg har sett at noen av Platyene mine har bøyd gonopodie på siden og tilbake igjen noen ganger! Hva betyer det? Eller er det bare noen dem gjør?
Det er bare noe de gjør, med mindre det er en jenteplaty i nærheten. Er det det, prøver de å parre også
Ok!

Takk for svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ikke bli overrasket viss sverddragerene og platyene parrer seg sammen. For det skjer krysninger mellom disse, og viss det skjer; ikke selg dem og ikke gi dem videre til andre. Da bidrar man på en måte til å spre "falsk" fisk.

Men begge disse artene parrer seg en del, så det er ikke noe uvanlig å få yngel(bebiser) med disse.

Lykke til ihvertfall
Jeg vet det!
Men når jeg kjøpte Platyene og Sverddragene så viste jeg det ikke!!

Takke være AF så har jeg vist det også!!!!

Takk!!!!!!!!
ikke bruke så mange utropstegn.
Ser ut som du roper ut alt.
Men en ting jeg lurer på.
Hvorfor har du sverddrager og platy i et 25 liters?
Jeg viste ikke at dem skulle ha større akvarium da jeg kjøpte dem det er nå 2 månder siden. Og da var jeg helt grønn på fisker i akvarium osv.
Ok.
Feil kan skje med alle.

Kan du legge ut bilde av akvariumet ditt?
Veldig lyst å se det :P
Jeg har ikke kamera.
Jeg får ikke lov av pappa og bruka han sitt!
Tilfeldig bekjentskap
© Marius S. Lier
Reklame for plussmedlemskap