Foring av ancistrus

Hvordan fore ancistrusen slik at ikke de andre tar maten?
Har prøvd med Tetra PlecoMin Grünfutter, men sverddrageren og mollyene kaster seg over tabletten før ancistrusen rekker å komme til.

Kjøpte Sera Weis-Chips som skulle løse seg opp senere, men de andre fiskene lukter seg fram og går løs på den også. Den inneholder trefiber, så nå tør jeg ikke bruke den. Er redd de andre skal få forstoppelse.

Hvordan i all verden skal jeg få foret ansictrusen uten at andre grønnsaksetere tar all maten?
Ancistrusen er nattaktiv, så vent med å mate den til etter at lyset har slukket. Vent en halvtime - time så alle de andre fiskene har gåt til ro, så slipper du tabletten i karet. Ancistrusen vil finne den og får spist i fred og ro mens de andre "sover"
Takk for svar. Da prøver jeg det
Nytteløst

Godt ut i natten, et par timer etter at lyset var slukket og en halvtime etter at jeg hadde sneket malletabletten nedi, tenkte jeg, at nå skulle jeg sannelig sjekke.

Har en lommelykt med rødt lys som er fin til å lyse inn i karet med uten å vekke fiskene.

Og hvem sto på hodet over fortabletten, om ikke gjengen med levendefødere. Ancistrusen så jeg ikke snurten av.

Enenste som nytter, er å dele dem i så mange biter at den får lagt seg over en, kanskje.

Og fore med squash. Det har de mistet interessen for, så den får mallen ha i fred.

Er det noe mallefor som egner seg bedre enn Tetra PlecoMin Grünfutter ?
Sera viformo?
Og prøv og hiv oppi tabletten, så for med foret til de andre fiskene. Da blir de som regel opptatt med den så kan ancistrusen spise i fred.
Men ikke vær engstelig, ancistrusen får sikkert nok mat slik som det er uansett...
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap