For som er gått ut på dato

kjøpte akvariet til ein kompis i dag å da fikk eg med ein pose med mye dill. derblant var det ein god del fiske for å noe gikk ut i 06 menst eg fant ein boks som gikk ut i 85(kommer ikkje til å bruke sistnevnte)

men korleis er dere i forhond til datoen på fiske foret?

fant også ein plast boks med artemia egg (til klekking) korleis er det med holbarheten på dette? mistenker at den ikkje er ny for å si det sånn.

lurte på om eg skulle legge ut noen bilder av dei gamle boksene så veteranene kan mimre litt. (vist det er int for det)
Bilder er bare kult.

Når det gjelder datoen så pælmer jeg ting som er gått over datoen; ikke fordi jeg tror at fiskene blir dårlig av det, men rett og slett fordi jeg tror at tørrfor mister såpass mye av næringsinnholdet sitt når det blir gammelt at det ikke er noe vits å gi det til fiskene.

Selv om jeg prøver å kjøpe så små bokser som mulig av for, for å kunne bruke de opp fort - så har jeg en tendens til å plukke med meg en forboks hver gang jeg kommer over noe nytt. Må jo prøve det som er. Det resulterer fort i at jeg har en god haug forbokser stående som jeg ikke alltid får brukt opp.

Når det er sagt, fôr er såpass billig så derfor kjøper jeg heller en ny boks og kaster den gamle om jeg føler den har stått litt for lenge. Går jo også litt på hvor lenge den har vært åpen; den kan sikkert holde seg lenge uåpnet, men når man åpner den er det om å gjøre å få brukt den opp så fort som mulig.

Vel, det er hva jeg mener om saken - basert utelukkende på synsing.
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap