Lysrør:hvilken?

Kan noen hjelpe?Har et juwel vision 180 l som begge lysrørne takket for seg.var hos dyrebutikken som jeg kjøpte karet fra for å kjøpe nye lysrør men de hadde ikke inne den størrelsen på rørne jeg måtte ha men de fant noen andre rør som heter aquasky 25 w men nå fylles karret med ekkel alge på bare noen dager,ikke gir det fint lys heller,har aldri vært plaget med alge før nå.tenkte jeg skulle bestille nye rør på nettet men er så usikker på styrke og vilken sort rør jeg må ha for å slippe den fæle algen.
Jeg bruker mye av Arcadia lysrørene, og da jeg sjekket nå, ser jeg at de faktisk finnes i 25 watt også (det er egentlig en litt ukurant wattlengde på lysrør)
Men bruker ikke din 180 liter mer enn 25 W altså? Merkelig. Min 180 liter bruker 30 w, men det er et Akvastabil kar.

Du kunne kanskje gått for kombinasjonen Arcadia Original Tropical som bakerste rør, og så satt et Arcadia Freshwater foran i armaturet (nærmest frontglasset).Du finner Arcadia lysrørene her hos Webzoo

Det er egentlig litt smak og behag, dette med lysrør. Selv om mange synes det er "jo skarpere jo bedre" som gjelder, så kan ikke jeg fordra alt for hvitt og kaldt lys. Når det kommer blåskjær i lyset da får jeg hetta Men f.eks. Hagen Life-Glo, som har et hvitt lys med et ørlite skjær av blått, fremhever virkelig blåfargen på blå fisker noe helt utrolig! Jeg ante egentlig ikke hvor flotte farger den blå guppystammen min hadde før jeg satte inn et LifeGlo rør Men etterhvert ble jeg litt lei av det, jeg blir stresset av for skarpt lys, så jeg fjernet det til slutt. Men mange bruker det - folk som ikke har like ømtålige øyne som meg, hehe (jeg har migrene ofte, og da gjør for skarpt lys direkte vondt i øynene!)
Plussmedlem
Ja, det er 25 W i Juwel Vision 180 (gammel type med T8).

Jeg bruker rør fra Hagen. Er fornøyd med LifeGlo2 og PowerGlo
hva er et bra alternativ om man vil prøve å fremheve farge samt misliker kaldt lys?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap