- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Hva kan man ha i karet sammen med sebraciklider?
Hva kan man ha i karet sammen med sebraciklider?
Postet 09.02.09 kl 21:59
Postet 09.02.09 kl 22:06
Endret: 09.02.09 kl 22:07
Hvor stort er karet ?
Hvor store er Sebraciklidene ?
Leker de ?
Sebraciklider er veldig agresive under lek, og det vil gå hardt utover spesielt Guppy og andre småfisk.
Gullfiskene kommer heller ikke til å får være i fred, ciklidene komer til å pirke i gullfiskene om de er store.
Cikldier som blir store som Sebracikldere er anbefalt å ha i store artskar, og ikke i selskapskar, da de er svært agresive under lek.
Hvor store er Sebraciklidene ?
Leker de ?
Sebraciklider er veldig agresive under lek, og det vil gå hardt utover spesielt Guppy og andre småfisk.
Gullfiskene kommer heller ikke til å får være i fred, ciklidene komer til å pirke i gullfiskene om de er store.
Cikldier som blir store som Sebracikldere er anbefalt å ha i store artskar, og ikke i selskapskar, da de er svært agresive under lek.
Postet 09.02.09 kl 22:08
Postet 09.02.09 kl 22:10
Postet 09.02.09 kl 22:14
Postet 09.02.09 kl 22:18
Inaktiv bruker

Fisken MagnusHvor stort er karet ? Hvor store er Sebraciklidene ? Leker de ? Sebraciklider er veldig agresive under lek, og det vil gå hardt utover spesielt Guppy og andre småfisk. Gullfiskene kommer heller ikke til å får være i fred, ciklidene komer til å pirke i gullfiskene om de er store. Cikldier som blir store som Sebracikldere er anbefalt å ha i store artskar, og ikke i selskapskar, da de er svært agresive under lek.
No shit, alt i karet mitt fikk gjennomgå med sebraciklidene. Maller, corydoras, praktbotia...alle fikk bank =D
Postet 09.02.09 kl 22:20
Postet 09.02.09 kl 22:26
Postet 09.02.09 kl 22:33
Inaktiv bruker

Platy-fanDet var dumt. Stakkars fisker.
Sebraene ble omplassert til et svært artskar, resten av fiskene har det fint nå =)
Bor med guramier =D
Postet 09.02.09 kl 22:54
Tusen takk for svar alle sammen !
Det ser ut til at ciklidene mine blir omplassert til et artskar. Jeg vil jo gjerne ha guppy, så jeg får pakke fiskekofferten deres og sende dem pent hjem igjen.
Jeg ser at det er flere som har andre arter sammen med dem, men når jeg hører utsagn som at neontetra blir spist på langs og på tvers, ja da tør jeg ikke ta sjansen på flere beboere i stampen...huff......
Det ser ut til at ciklidene mine blir omplassert til et artskar. Jeg vil jo gjerne ha guppy, så jeg får pakke fiskekofferten deres og sende dem pent hjem igjen.
Jeg ser at det er flere som har andre arter sammen med dem, men når jeg hører utsagn som at neontetra blir spist på langs og på tvers, ja da tør jeg ikke ta sjansen på flere beboere i stampen...huff......
Postet 10.02.09 kl 12:03
Postet 11.02.09 kl 23:20