Oscar hjelp.
Postet 10.02.09 kl 20:29
Postet 10.02.09 kl 21:22
dårlig med respons her ja.. har samme problemet med mine tre nye Oscar som fredag flyttet inn sammen med to jeg hadde fra før. de tre nye holdes som gissel i det ene hjørnet av karet, men jeg hadde jo to "etablerte" i karet fra før. det høres jo ut som en god gammeldags maktkamp.. "this tank aint big enough for the two of us" liksom. er det noen gjemmesteder i karet? har den noen mulighet til å komme seg litt unna??
Postet 10.02.09 kl 21:30
den har jo det, men ikke gode nok, de nye er en del større en den som allerede var der. Har tatt den oppi en kasse med rikelig med vann i en halvtimes tid. Kanskje det hjelper at den er i "skammekroken"
Håper at de blir venner. Trodde den kom til og bli glad for og ha en lekekamerat.. Men skulle kanskje gått for en mindre en når vi skulle kjøpe ny, ikke vet jeg...
Håper at de blir venner. Trodde den kom til og bli glad for og ha en lekekamerat.. Men skulle kanskje gått for en mindre en når vi skulle kjøpe ny, ikke vet jeg...
Postet 10.02.09 kl 21:43
Postet 10.02.09 kl 21:50
Postet 11.02.09 kl 01:26
Hvor stort er karet?
Dette er normal oppførsel hos de aller fleste amerikanske chiclider.
Man trenger derfor stort nok kar, og nok gjemmesteder.
Et triks, er å ominnrede karet, når man setter inn ny fisk. Da oppheves territoriet til gammel fisk, og alle må begynne på null.
Da er mulighetene bedre for nye fisker, til å finne sitt territorie.
Bruk stein og røtter til å dele opp bunnen i naturlige områder. Dette begrenser reviret til fiskene. I et stort åpent kar, uten naturlige skiller, vil en stor chiclide legge beslag på hele karet.
Dette er normal oppførsel hos de aller fleste amerikanske chiclider.
Man trenger derfor stort nok kar, og nok gjemmesteder.
Et triks, er å ominnrede karet, når man setter inn ny fisk. Da oppheves territoriet til gammel fisk, og alle må begynne på null.
Da er mulighetene bedre for nye fisker, til å finne sitt territorie.
Bruk stein og røtter til å dele opp bunnen i naturlige områder. Dette begrenser reviret til fiskene. I et stort åpent kar, uten naturlige skiller, vil en stor chiclide legge beslag på hele karet.
Postet 11.02.09 kl 13:49