Hjelp, lyspæra har gått!

Kom hjem fra aketur i dag og oppdaget til min forskrekkelse at lyspæra til akvariet mitt hadde gått. Akvariet er bare 3 uker, så syns det er fryktelig rart at den kan ha gått så fort. Vet noen om det er "garanti" på lyspærer som følger med akvarier?

Det støste problemet mitt er allikevel forholdet for fiskene mine nå. Jeg har ikke varmekolbe i karet da det holde 23 grader ganske stabilt pga lyspæren. Problemet mitt er at jeg ikke har mulighet til å få kjøpt lyspære i morgen pga skole hele dagen og dermed rett på jobb etterpå. Er redd for at temperaturen i karet mitt vil falle drastisk da karet ikke lenger har varmekilden sin. Romtemperaturen i leiligheten min er på 19 grader. Hva skal jeg gjøre for å holde varmen opp til fredagen? Akkurat nå har jeg satt en skrivebordslampe over akvariet, men regner ikke med at dette er nok. Hjelp!
Ville tro at du har god sjanse å få ny lyspære. 3 uker er jo alt for kort varighet for en lyspære.

Ta kontakt med butikken snarest. Det ville jeg gjort. Om du ikke kommer deg dit pga skole/jobb så ring.

Du får prøve med lampa om du klarer å holde varmen oppe til fredag. Evt pakke akvariet inn på natta med teppe? Da skal det jo være mørkt uansett.
Har du ingen mulighet for å justere romtemparaturen opp noen grader til du får tak i ny pære? Det er jo i grunnen det enkleste.
Nei, er fryktelig vanskelig å bygge opp temperaturen i den leiligheten jeg bor i nå. Jeg er egentlig en veldig frysen person, men pakker meg inn i dyner og klær da det er nærmest umulig å få opp temperaturen her inne. Men kan jo skru ovnene opp på maks, så kryper temperaturen kanskje opp en grad iløpet av morgendagen

Legger over et lite fleespledd rundt akvariumet også jeg, så holder det sikkert litt bedre på varmen.
Hvis det er et lite kar så kan det godt hende den lampa du har satt på hjelper nok. Men på samme måte som du pakker deg inn i tepper når du fryser, kan du gjøre det samme med karet; pakk inn karet med tepper eller liknende så hjelper det også. Du kan også ta vannbytter med lunket/varmt vann.
Huff, der har ikke jeg overlevd

Får håpe det går bra likevel.
Du kan ikke ta lunket eller varmt vann fra springen/vasken for når vannes varmes opp før den går ut av springen, så går vannet gjennom varmtvanstanken og der kan/er det stoffer som er giftig for fisker.

Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap