Er ancistrus yngelspiser?

Lurer på dette siden det står at de er Omnivore?

Har et kar det bare går gravide guppydamer og en ancistrus, og absolutt ingen yngel.... Kan det være at ancistrus også spiser yngel???

Hilsen meg.
Ancistrus spiser ikke yngel.
Jeg vil heller tro at det er Guppyene som spiser opp yngelen sin.
Ancistrus får neppe tak i guppy yngel, men guppyene spiser sine egne. Har sett at guppymor føder, og bare snur seg rundt og spiser yngelen. Den rakk å bli nesten et sekund gammel :p
hmmm ja jeg har en mistanke om at guppyhunnene har en stooor apetitt på yngel...

Men jeg var litt usikker da jeg lot ancistrus slippe opp i akvariet som jeg tenkte som yngelakvarie.. Og ancistrusene raser rundt omkring i akvariet som bare det.. både på glasset og nedi grusen... derfor jeg tenkte at de kanskje slurpa i seg yngelen som ligger i grusen samtidig :o)

Jeg har masse hornblad og javamose, men likevel kan jeg ikke se noen yngler der... men får vel bare være tålmodig :o)

Takk for svar!
Eg har hatt 8 voksne ansictrus og ca 100 ansictrus yngel i eit kar. Der hadde eg og oppi sverddrager damer når dei skulle føde.
Ansictrusen tok ingen yngel hos meg vertfall....
(Ikkje det at eg teller alle..men ser jo fort om det forsvinner mange vertfall )
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap