Fòr til palett yngel

Har kommet en del yngel i akvariet, lurer litt på hva andre har brukt til å fòre de opp på?
Knust flakfor og avskallet artemia egg har jeg brukt på små yngel.
Mvh Stig.
Okei. Har brukt knust flakfòr jeg litt artemia jeg også, ser ut til å gå bra. Eggsekken er ikke helt borte enda da (ser iallefall ikke sånn ut).

Takk for svar Stig
Du kan også gi de røde mygglarver. Men ikke mange, en "larve" metter mange små Palettmager.
Takk takk Foreldrene har fått litt, så ikke umulig de har fått tak i litt
Mizz_Mia
Takk takk:) Foreldrene har fått litt, så ikke umulig de har fått tak i litt:)


Det var slik hos meg og. Ga artemia til de små og mygglarver til foreldrene. Det såg ut som om de små like mygglarver bedre en artemiaen, så mine Paletter vokste opp på mygglarver.
Hei ikker mat med rød muglarve
hei vis du vil dene ungelen skal leve opp bruk artemia og ikke rød myg larve den spiser opp lat in chikliden og så dør den
Christoffer Helland
hei vis du vil dene ungelen skal leve opp bruk artemia og ikke rød myg larve den spiser opp lat in chikliden og så dør den :(


Skal ikke påstå at jeg forstår hva som er ment her, men jeg forer mine palettyngel med (frosne) røde mygglarver, og de lever fint ennå.
Jeg startet med avskallede artemiaegg og yngelfór i pulverform, og gikk gradvis over til frosne artemia en liten uke, deretter 'junior' flakfor og røde mygglarver. Det virker som at de røde mygglarvene er bra for veksten i alle fall.
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap