Nye sverddrager.

Jeg kjøpte 2 orange/røde og 2 blå/svarte...

De orange er utrolige aktive og svømmer rundt,
vet ikke om det har noe med at det er en hann
og hunn å gjøre...

De blå er to hunner som ligger bare heeelt stille..
er dette normalt eller? den ligger så og si så stille
at jeg kan ta på den mens den svømmer forsiktig unnaS::S
Er den sky?

Fisker som er skye er som regel syke.

Er den syk?

Er det noe tegn til det.
fisken er jo forsåvidt nyinnkjøpt da, dvs ikke en dag gammal i min varetekt engang;P
Hvor lenge hadde du karet stående før du slapp oppi fisk? Har du målt noen vannverdier? Hvordan tillvendte du fiskene til det nye vannet?

Det hender at fisk kan være svekket ved innkjøp, enten de er syke eller akkurat har kommet i butikken etter å ha vært transportert over lengre tid, men det er viktig å finne ut om det kan være noe i akvariet ditt som er problemet.
nitritt lå på 0,3+.. altså akkurat på grensen og karet har vært oppe med filteret i 3-4 uker med filter.. tror det er fiskens adferd, de hunnene er jo ganske stoore og runde, er de gravide mon tro?

ps: de har en vibrasjonslignende bevegelse oxoS:S:S
Det skader ikke å ta et ekstra vannbytte, men ellers så er det vel lite annet å gjøre enn å følge med på de og se om det skjer noen endringer etterhvert. Har ikke hatt sverddragere selv, men det høres ikke ut som normal oppførsel det der. Kan jo være at de er gravide som du nevner, men de skal ikke være helt daffe av den grunn. Kan egentlig ikke komme med så mye konstruktivt som du skjønner, men du bør ihvertfall ta noen daglige delvannsbytter (30%) til nitritten forsvinner helt ned igjen.
Tin Phan
nitritt lå på 0,3+


Dette er vel svaret på oppførselen, skulle jeg tro

Gjør som Tante Astrid sier: bytt vann! Og det ofte, helt til nitritten er borte.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap