Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 17)

Nemisa85
Pappegøye fiskene mine blir 4 år i år samme sånn ca med Blå Guramien min:) Elsdte Scalaren min er 3 år i år. Disse er mine elsdte fisker:)

Det er allerede registrert eldre fisker av de artene på listen, men takk likevel

(Listen ligger her.)
Banjomalle, lanceolata
Bunocephalus coracoideus (Tofarget banjomalle)
har hatt de i 4,5 år.

Rineloricaria lanceolata 5,5 år gammel


* Caridina multidentata - Amanoreke 5 år 5 mnd


Har en amanoreke som er 6 år gammel

Alle er kjøpt voksne.

Mvh Benny
Banjomalle, lanceolata
Bunocephalus coracoideus (Tofarget banjomalle)
har hatt de i 4,5 år.

Rineloricaria lanceolata 5,5 år gammel


* Caridina multidentata - Amanoreke 5 år 5 mnd


Har en amanoreke som er 6 år gammel

Alle er kjøpt voksne.

Mvh Benny
Benny R-J
Bunocephalus coracoideus (Tofarget banjomalle) har hatt de i 4,5 år. Rineloricaria lanceolata 5,5 år gammel [I] * Caridina multidentata - Amanoreke 5 år 5 mnd[/I] Har en amanoreke som er 6 år gammel Alle er kjøpt voksne. Mvh Benny

Tusen takk! Mallene er kommet på plass på listen nå og reken er oppdatert. Siden mallene var voksne ved innkjøp la jeg til et halvt år. Maller vokser jo ikke så veldig raskt så jeg vil tro de minst må ha såpass lenge for å nå voksen alder. Forresten så var de utrolig vakre de to artene der!!
Afrikansk slamkryper
Heisann,

vi har en stor og flott afrikansk slamkryper som er 3 år denne sommeren.

Lene H
Heisann, vi har en stor og flott afrikansk slamkryper som er 3 år denne sommeren.

Takk Lene! Da er Felix på plass på listen
Plussmedlem
Loomis
Den andre var en Corydoras napoensis. Kan notere 4 år på den. (Har flere fra samme kjøp så de blir nok eldre, håper jeg.)


Sitatet er fra januar i år.
Jeg har mistet en til i dag.
Kan dermed øke alderen til 4 år 8 mnd.
(Da har jeg vel bare et par stykker igjen.)
Loomis
[QUOTE=Loomis]Den andre var en Corydoras napoensis. Kan notere 4 år på den. (Har flere fra samme kjøp så de blir nok eldre, håper jeg.)


Sitatet er fra januar i år.
Jeg har mistet en til i dag.
Kan dermed øke alderen til 4 år 8 mnd.
(Da har jeg vel bare et par stykker igjen.)
Tusen takk! Har oppdatert alderen nå
jeg hadde en triops på litt over en og 2 og en halv måned di lever desverre ikke så lenge
Håkon Broch
jeg hadde en triops på litt over en og 2 og en halv måned :) di lever desverre ikke så lenge

Må bare forsikre meg om at jeg forstår deg rett før jeg legger den til, den var to-og-en-halv måned gammel?

Veldig glad for at det kommer til andre dyr enn fisk også på listen
Håkon Broch
ja, hehe

Tusen takk! Da har jeg fått den på plass på listen
den ene Pterophyllum scalaren min blei 6 år
pluss at slørehalen min er iallefall 5 år.
miss texy
den ene Pterophyllum scalaren min blei 6 år :) pluss at slørehalen min er iallefall 5 år. :)

Det er allerede registrert eldre fisker på listen, men takk likevel
Nannacara adoketa.
Jeg hadde dem i 2 år og 6 måneder. Dermed ble de trolig 2 år og 9 måneder gamle (de var nesten utvokst da jeg kjøpte dem).
Kampfisk
Nannacara adoketa. Jeg hadde dem i 2 år og 6 måneder. Dermed ble de trolig 2 år og 9 måneder gamle (de var nesten utvokst da jeg kjøpte dem).

Tusen takk! De er nå føyd til på listen. Ifølge fiskebasen har arten skiftet navn og heter nå Ivanacara adoketa, så den står oppført under det
Ok. Ifølge FishBase har den ikke skiftet vitenskapelig navn, skjønt FishBase anerkjenner at Ivanacara-navnet er utbredt i akvaristikkmiljøet. Nå ligger nok FishBase et hakk nærmere det iktyologiske fagmiljøet enn hva AFs fiskebase gjør, men utover å påpeke dette, skal jeg ikke legge meg oppi hvilket synonym du velger å bruke. Synonymer er de jo uansett.
Kampfisk
Ok. Ifølge [URLBLOCK1] har den ikke skiftet vitenskapelig navn, skjønt FishBase anerkjenner at [I]Ivanacara[/I]-navnet er utbredt i akvaristikkmiljøet. Nå ligger nok FishBase et hakk nærmere det iktyologiske fagmiljøet enn hva AFs fiskebase gjør, men utover å påpeke dette, skal jeg ikke legge meg oppi hvilket synonym du velger å bruke. Synonymer er de jo uansett.

Er enig med deg der, jeg holder Fishbase som en bedre kilde Velger likevel å la det stå slik som nå siden det bare vil skape forvirring å bruke et navn på listen og så dukker et annet opp når man trykker på linken til fiskebasen.

Mulig basen burde byttet navn på arten? Kanskje du kan legge inn forslag om det?
Tja. Det kan jo hende at ICZN får fart på seg og endrer navnet i nærmeste framtid. Det ser jo faktisk ut til å være et antall vitenskapelige artikler som bruker det allerede. (Skjønt det selvsagt også kan hende ICZN bestemmer seg for å ikke endre navnet av en eller annen grunn.)

Tror det kan være like greit å vente og se.
Kampfisk
Tja. Det kan jo hende at [URLBLOCK1] får fart på seg og endrer navnet i nærmeste framtid. Det ser jo faktisk ut til å være [URLBLOCK2] som bruker det allerede. (Skjønt det selvsagt også kan hende ICZN bestemmer seg for å ikke endre navnet av en eller annen grunn.) Tror det kan være like greit å vente og se.

Høres nesten like greit ut ja
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap