Hvor gamle er fiskene dine? Oversikt over de eldste fiskene som har svømt i AF- medlemmers akvarier (side 23)

Hadde en kjempegurami. Kjøpte den i 94, ble overtatt av min far og døde i 2010. Skulle vel bli 16 år det. En av de morsomste fiskene jeg har hatt.
Takk Vebjørn! Skal føye den inn på lista senere i måneden når jeg får plussmedlemskapet mitt i orden igjen (må ha plussmedlemskap for å kunne redigere tråden lista ligger i).

Guramier ser ut til å kunne bli ganske gamle
Har Praktbotia som har vært i mitt eie i snart 19 år. Fisken ble kjøpt november 1995. Den var 3-4cm når den ble kjøpt, så må vel være godt over 20 år siden den kom ut av egget.
Wow, Torres! Fantastisk alder på en fisk

Skal føre den inn på listen så snart jeg får betalt plussmedlemskap senere i måneden.
Hei jeg har en ryggsvømmer som jeg kjøpte i 1997, den lever i beste velstand, artig å ha en fisk fra da jeg startet med akvarier
Takk Tor Eivind! 17 år er en bra alder for en fisk! Skal legge den inn når plussmedlemskapet mitt er ordnet litt senere i måneden

Ukjent fisk for meg så jeg kikket litt på profilen. Ser ut som en morsom malle
Loomis
Den siste [URLBLOCK1], danio choprae, døde nylig. Stimen kjøpte jeg i november 2009. De var ikke yngel da de havnet her, men jeg antar at de var et par - tre måneder gamle. Den ble da ca. 4 år og 11 mnd.

Takk! Korrigert på lista nå
Vebjørn Sortebekk
Hadde en kjempegurami. Kjøpte den i 94, ble overtatt av min far og døde i 2010. Skulle vel bli 16 år det. En av de morsomste fiskene jeg har hatt.

Takk igjen! Da er den inn på lista
Torres
Har Praktbotia som har vært i mitt eie i snart 19 år. Fisken ble kjøpt november 1995. Den var 3-4cm når den ble kjøpt, så må vel være godt over 20 år siden den kom ut av egget.

Ser det er en som allerede har registrert praktbotia på 20 år, men kom gjerne tilbake når din har blitt eldre
Tor Eivind Østby
Hei jeg har en ryggsvømmer som jeg kjøpte i 1997, den lever i beste velstand, artig å ha en fisk fra da jeg startet med akvarier

Da jeg skulle legge den inn oppdaget jeg at det er fire arter med ryggsvømmere. Hvilken er det du har?
Inaktiv bruker
Har to tomatklovnefisker som lever i frag karet, der har de vært siden 1995.
Tante Astrid
[QUOTE=Torres]Har Praktbotia som har vært i mitt eie i snart 19 år. Fisken ble kjøpt november 1995. Den var 3-4cm når den ble kjøpt, så må vel være godt over 20 år siden den kom ut av egget.

Ser det er en som allerede har registrert praktbotia på 20 år, men kom gjerne tilbake når din har blitt eldre

Skal gjøre det. Får satse på at den holder ut enda noen år. Den er fremdeles frisk og rask.
Bollo
Har to tomatklovnefisker som lever i frag karet, der har de vært siden 1995.

Tusen takk! Da er den kommet med på lista
Ancistrus
RIP Bestefar ancistrus. Han ble ca 10 år gammel, men døde ikke av gammel alder men strømstans og påfølgende krasj i akvariet pga at fiskepasser var bortreist i en uke mens det skjedde. Jeg er skikkelig lei meg for det. / skulle endelig få han hjem igjen,etter lang tid uten eget akvarium, så skjedde dette. Men bestefar var frisk og rask, og jeg tror han kunne ha levd enda en god stund. - Men han sluttet og produsere/være bidragsyter til flere yngel for ca 3 år siden.
Lisa-S
RIP Bestefar ancistrus. Han ble ca 10 år gammel, men døde ikke av gammel alder men strømstans og påfølgende krasj i akvariet pga at fiskepasser var bortreist i en uke mens det skjedde. Jeg er skikkelig lei meg for det. / skulle endelig få han hjem igjen,etter lang tid uten eget akvarium, så skjedde dette. Men bestefar var frisk og rask, og jeg tror han kunne ha levd enda en god stund. - Men han sluttet og produsere/være bidragsyter til flere yngel for ca 3 år siden.

Så trist

Det er allerede registrert en eldre ancistrus på lista, men takk uansett!
Apistogramma har en gjennomsnittelig leve tid i naturen på ca 3 år. Grunnet mat tilgang etc er den noe høyere i et akvarie med gode forhold, ca 5 år. Min apistogramma bitaeniata fra Rio Tigre ble mellom 6 og 7 år
LOFFA
Apistogramma har en gjennomsnittelig leve tid i naturen på ca 3 år. Grunnet mat tilgang etc er den noe høyere i et akvarie med gode forhold, ca 5 år. Min apistogramma bitaeniata fra Rio Tigre ble mellom 6 og 7 år

Tusen takk Loffa!

La den inn på lista med 6 og et halvt år.
Den har tydeligvis hatt det veldig bra hos deg
Tante Astrid
[QUOTE=LOFFA]Apistogramma har en gjennomsnittelig leve tid i naturen på ca 3 år. Grunnet mat tilgang etc er den noe høyere i et akvarie med gode forhold, ca 5 år. Min apistogramma bitaeniata fra Rio Tigre ble mellom 6 og 7 år

Tusen takk Loffa!

La den inn på lista med 6 og et halvt år.
Den har tydeligvis hatt det veldig bra hos deg

Det er Tom C som fanget de og som har hatt de neste hele tiden. Har kun hatt de noen få mnd med varselen om at de var gamle og ikke noe garanti for hvor lenge de ville leve ettersom de var så veldig gamle. Hann hadde det også godt her og gav meg noen kull. Har desverre bare igjen en yngel. De er veldig vanskelige å få opp og er vel derfor oppdrttet på dem er til gull. Har drettet samme lokasjonen tidligere og er LITT stolt av gull diplomet for oppdrette =)
Syns du har grunn til å være stolt da ja! Gratulerer forresten
Tante Astrid
Syns du har grunn til å være stolt da ja! Gratulerer forresten :)



Takk Tante =)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap