Palettciklide yngle

Hei,

Palettciklidene min fikk yngle for 2 gang og nå har jeg fått yngelen over i et eget yngel akvarie på 19l.
På bilde vises 6 stk yngle

Hva skal jeg gi av føde slik at de vokser?
Vanligt knust flakfor er heilt ok
Ja, vanlig flakfor er helt fint Har hørt at pallett paret passer på ungene selv en god stund, og yngelen ikke burde bli fraskilt foreldrene. De liker å være med yngelen den første tiden, da moren mater de med en hinne ytterst på kroppen. Men hvis det ikke kunne gå i ditt andre kar (m/ flere fisker) så skjønner jeg det Bare min mening.

Men i hvertfall, da burde du knuse flakforet veldig godt. Ser at yngelen er gangske små.
Palettciklide yngle
Takk for tilbake meldinger.
Opplevde at første kull ble reglerett spist av andre fisker. Tok derfor ikke sjangsen på det igjen. De 6 ynglene som ble igjen med foreldrene er allerede borte selv om foreldrene var flinke til å pase på dem.

Har kjøpt yngel-for men ser at de og flakfor blir mest ligended på overflata og ikke synker.
Prøvde derfor tablett for bunnfisker og det ser ut til å funke bra. Løser seg jo opp og blir fine små korn.
sett utblås på pumpen mot vannflaten, så vil flakforet synke, det som ikke synker må du ta opp.
Jeg tar også og har foret mellom fingrene mine og slipper når det er under vann. Men kanskje mer for de som ikke har imot akvarievann
Kiwi-girl
Jeg tar også og har foret mellom fingrene mine og slipper når det er under vann. Men kanskje mer for de som ikke har imot akvarievann ;)


flakfòr vil jo sette seg fast på fingene når det blir vått da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap