Rar oppførsel!

Når jeg bytter vann i malawi karet mitt, så stapper jeg en gjennomsiktig ca 1/2" slange i overflaten på vannet og lager hevert.. Det jeg observerer da, er at samtlige fisk i karet, små som store, deiser til dette røret med bakfinnen, skikkelige krefter er det å , nesten så jeg mister røret om jeg ikke er oppmerksom hehe..

Noen som har sett lignende ?

Har ikke video kamera her, ellers skulle jeg filmet det Ganske rart og se på, lurer virkelig på hva som får de til og gjøre dette..
Det er ikke bare at de tror det er mat, kommer for nært, og holder på å bli sugd inn?
Heisann!
Jo jeg satt og kikket litt på det i går kveld, er nok det som skjer, og når de blir sugd fast, så gjør de ett sprell for og komme løs..

Jeg som ble lurt, så skikkelig ut som at de kom bort for og daske til røret med vilje..
De kan skade seg på heverten, så det er nok best om du finner en måte å holde dem unna på. Selv pleier jeg å gjøre noen små, "skremmende" bevegelser med slangen innimellom, og det holder dem på trygg avstand.
Heisann!
Hehehe ok Jeg kan jo alltids holde handa foran da..

Men de er mange, og veeeldig nysgjerrige.. Evt sultne heheheh..
Tror også at det er noe sånnt som skjer ang. slangen. Jeg setter den gjerne mot en stein hvis jeg ikke holder den i hånden.

Men at malawiene slår hverandre med halen har jeg sett flere ganger.
Spesielt når en hanne skal imponere og lokke til seg ei hunne. Han stiller seg foran henne i en bue og rister. Når hun kommer nært nok så får hun et klask med halen i trynet. Er hun liten så kan hun lande på ryggen langt inn i vallisneriaen Halvt svimeslått. Etter et par dager går hun gjerne med egg, så han blir fort tilgitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap