Hvilke plante er dette??

Inaktiv bruker
Har kjøpt ny plante men noen som hvet hva den heter??
Gjetter på en av echinodorus-artene, men hvilken av de tør jeg ikke si noe om
Inaktiv bruker
Klarer ikke å besteme meg for hvilke de ligner på=(
Om den er rimelig nyplantet så kan det hende den fremdeles har overvannsblad. Mange planter dyrkes nemlig over vann, men får andre blad når den har stått under vann en stund. Det kan derfor være stor forskjell i forhold til de bildene som ligger i basen. Om dette stemmer for denne må du nesten bare vente å se for å finne ut av.
Inaktiv bruker
Har studert litt nøyere i dag. Og synes den ligner svært mye på denne. Hva tror du?? http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1068&tab=3&image=1489
Evelyn Marita Simonsen
Har studert litt nøyere i dag. Og synes den ligner svært mye på denne. Hva tror du?? http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1068&tab=3?=1489

Den ligner ihvertfall veldig
Dette er blad som har vokst over vann,så bladene vil bli ulike fra dette etterhvert som planten tilvennes et liv under vann.
Kan dessverre ikke si hvilken plante det er.
Inaktiv bruker
Nå har jeg lært det og......................................................




:P
Inaktiv bruker
Bladene er begynt å bli brune=( Er dette bra??
Det er bladene som har vokst over vann hos produsent som blir brune og råtner.
Når du synes bladene ser veldig stygge ut,ta de vekk.Men ikke alle på en gang.
Etterhvert vil de nye fine bladene vokse frem,og det er da blader som tåler å stå under vann.
Med litt tålmodighet så blir dette en flott plante
Inaktiv bruker
Hvordan
Er veldig nybegynner så lurer på hvordan en fjerner de styge bladene??

Legger ved bilder av planten sånn den ser ut nå.

Leger også ved et bilde av cryptocoryne pontederiifoliaen min
som har fått en merkelig brunfarge på bladene. Hva skal gjøres med den??
Planta ble kjøpt av en privatperson på nettakvariet.no september 2008.
Inaktiv bruker
glemte bilde av cryptocoryne pontederiifoliaen min


De bladene som begynner å bli gjennomsiktige må ut raskt.Du kan knipe de av,eller ta en saks og klippe.Litt hva du ønsker selv.Ellers så finnes det en plantesaks nettbutikkene selger,de er også veldig praktiske for de har langt skaft.

Den andre planten med det brune belegget er jeg litt usikker på hva er?Er det brunalger?
Inaktiv bruker
Ok men når jeg klipper av er det helt nede eller rett under bladet??
Har ikke peiling så det blir nok en del dumme spørsmål=(
Jeg klipper av lengst nede på stilken,for det vil ikke vokse ut flere blader på den stilken der bladet er råttent.
Inaktiv bruker
Oki=) Da fikser jeg det med en gang=)
Takk for svar=)
Inaktiv bruker
Da har jeg fjernet de bladene og tok og sjekket det brune. Når jeg strøk fingeren over så fikk jeg det på fingeren men det forsvant når jeg tok fingeren ut av karet. Så tok og "vasket" det bort av bladene så de ser ut som grønne planter igjen=) På noen av de plantene jeg fjernet blader fra så såg jeg at det har begynt å vokse røde blader=) rørte ikke de bladene=)
Hvis det er brunt belegg som lar seg fjerne,er nok dette lager som kan komme i akvariumer.
Er selv litt plaget med det vår og høst,jeg mistenker at det kommer med vannet fra springen uten at jeg kan bevise dette.

Ellers de som er røde,de får nok lys og trives med det
Inaktiv bruker
=)

var innom nettbutikken Aquamanias og der fant jeg en plante som ligna på mine.

Det kan være den planten.
Kanskje noen andre kan fastslå dette sikkert?
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap