Christian`s akvarieverden (side 10)

Macmasterieggen ble spist iløpet av natten er jo første gangen de legger egg og.
Men det som er litt overaskene er at den andre hunnen er blitt frøse ut og det er hannen som jager henne mest, har jo lest flere steder at hannen kan danne par med begge hunnene men ikke i dette tilfelle ser det ut til.
Set ut til at barlowiene har funnet sitt gjørne i karet og macmasteriene i det motsatte.
Ikke så my som kjer i de 2 andre karene enn at guppyene ikke klarer å la hvere å yngle.
Ser du vil ha L260 i lek. Det som får mine til å leke er hyppige vannbytter. 30-35% vannbytte, så 3 dager senere så gjør jeg det samme igjen. Funket nå sist.
Ok Juventus da skal eg prøve dette til uken, skal og ta å flytte de over i 120l og ta l-333 over i 300l.
Bør vel og ha litt mer sirkulasjon i karet enn bare filterutblåsingen?
Har hvert mye greier de siste ukene med oppussing av gang så ikke mye tid til fiskene, men ferdig nå og ikke flere hjelpere i hus
Sirkulasjon har ikke vært så viktig hos meg. Men mye oksigen i vannet har vært det. L260 paret tokk seg en liten pause fra lek en liten periode. Men når jeg satte inn en Fluval 4 i karet som ga litt mer sirkulasjon i overflaten og oksygen så ble det kjapt lek igjen. Har Fluval 4 gående med en oppgradert Juwel pumpe i filterboksen.
Så er hventeleken igang.
Har flyttet l-260 hannen over i 120l og hventer på at hunnen skal komme frem i 300l så eg slipper å ta alt utav der for 1 fisk, har og fått flyttet alle concolerene fra 120l til 300l og l-333 fra 120l til 300l untatt 1 som hadde gjømt seg godt under en mosedott som henger på bakveggen i karet.
Har og fått en liten innvendigpumpe i 120l så det blir litt ekstra sirkulasjon.

90l hvor ivanacarene går har eg rensett filteret og det var på høy tid, har ikke turd å fikle formye i karet pga yngel men de er blitt så stor nå at de svømmer rundt uten moren eller faren.
De er vel ca 7uker gammle så det ser ut til å gå veien

Fortsetter med hventeleken her, på bilde nr1 ligger hunnen inne i roten er en grop inn der så når eg flytter på hoven så går hun lenger inn.
Hun skal over i det andre karet i kveld så hvis eg må så tar eg roten ut:I
[External Image]
120l
[External Image]
300l
[External Image]
Fikk eg tak i l-260 hunnen i går nei, følte meg litt dårlig i går men regnet med at det ikke var så mye. Men etter hvert så kom det både foran og bak fobanade drit dette her, ungene hadde det forrige uke så trodde eg hadde gått klar men den gang ei. Så nå er meg å fruen hjemme etter en lang natt med do besøk
Men eg kan nå putle på med karene i dag siden eg er nå hjemme, for ta ut røttene i 300l og fanget l-260 hunnen.

Det laver ned med snø her nå.
Yeeeeeeeeessssss!!
Da var hunnen fanget å flyttet over til hannen uten å måtte ta ut røtter og rote formye i karet
Så er det bare å håpe at hannen slipper hun inn ettervert i hulen så det kan bli noen mini 260.
Har og mistet 2 av concolerene før eg flyttet de over i 300l telte bare 5 var 7
Men en posetiv ting er at omgangsyken ser ut til å ha gitt seg, så da kan eg hvere frisk som en fisk imorgen

Ivanacara adoketayngel har begynt å lage seg små teretoriumer nå, kommer en av søskene for nært så blir de jaget hvekk igjen artige små tasser dette.
Men moren er aldri langt unna så hun passer på de enda.
Hei
gratulere med ynglene på adoketan.her er det helt dødt gitt.holder på å kjøpe inn til saltvanns kar.har begynt å intressere meg for det nå.håper ynglene dine vokser opp
kira
gratulere med ynglene på adoketan.her er det helt dødt gitt.holder på å kjøpe inn til saltvanns kar.har begynt å intressere meg for det nå.håper ynglene dine vokser opp

Takker for det kira
tror det det skal bra med yngel nå er ca 23stk av de som spiser det meste de for servert nå.
Skulle hatt et saltvannskar eg og men det koster jo litt å kjøpe inn, har du lagt alt av ferskvannskar på hyllen nå da? hva med adoketaene dine?
Heu
nei da har ferskvann også,jeg får ett lekspar av adoketa snart så jeg holder på enda
kira
nei da har ferskvann også,jeg får ett lekspar av adoketa snart så jeg holder på enda


godt å høre at du ikke har gitt opp adoketaene strøk de andre med i katastroffen du hadde?

Sitter her å lurer på hva eg skal gjøre med l-260, gir de noen sjangser til hvis det ikke skjer noe så selger eg de så noen andre kan prøve seg på de. Trenger og karet til adoketayngel når de vokser til.
Ikke så mye som skjer i 300l heller, det eneste er nå at c.concolerene er myemer fremme enn de var før eg flyttet de over i det karet.
Så bra at Concolorene er mer fremme da ,merker og at mange coryer er mer fremme i større kar med mange andre fisker.De føler seg nok mer trygg da
Sølvi Gullaksen
Så bra at Concolorene er mer fremme da ,merker og at mange coryer er mer fremme i større kar med mange andre fisker.De føler seg nok mer trygg da :)


Det virker som de trives med de 12 sterbaiene som går der og, det samme gjelder neontetraene som forsvant bare man så på karet men nå er de ute etter mat hvergang noen nermer seg.
Det er rart med disse fiskene, men tryggheten i flere har vel mye å si for fiskene som du skriver Sølvi.
Trygghet betyr nok mye i alle sammenheng,enten det gjelder fisker,andre dyr eller mennesker. Tror nok Sterbaiene har mye å si da .
De er coryer som er lite sky,har merket dette selv med coryer jeg nesten aldri har sett og som plutselig har blitt synbar sammen med Sterbai
Christian T.
Sitter her å lurer på hva eg skal gjøre med l-260, gir de noen sjangser til hvis det ikke skjer noe så selger eg de så noen andre kan prøve seg på de. Trenger og karet til adoketayngel når de vokser til.


Man må ha tålmodighet med maller. Er folk som har ventet 2 år før de fikk yngel på sine par eller grupper. I steden for å selge ville jeg heller latt dem gå i et "selskapskar" og bare latt dem være.
juventus
[QUOTE=Christian T.]Sitter her å lurer på hva eg skal gjøre med l-260, gir de noen sjangser til hvis det ikke skjer noe så selger eg de så noen andre kan prøve seg på de. Trenger og karet til adoketayngel når de vokser til.


Man må ha tålmodighet med maller. Er folk som har ventet 2 år før de fikk yngel på sine par eller grupper. I steden for å selge ville jeg heller latt dem gå i et "selskapskar" og bare latt dem være.

Tålmodighet er ikke akkurat min sterkeste side. Men du har så rett juventus så de for gå i 120l til de finner utav ting.
For å prøve med noen hyppige kaldtvannsbytter og litt proteinnrikt for, så kansje det hjelper på litt og.
Er og usikker på størrelsen på mallehulen ser ut til å hvere litt i minstelaget at hunnen kan komme seg inn, noen spesielle mål på de til l-260? hunnen er jo ganske stor i forhold til hannen.
Hulen min har plass til begge inni, mulig kansje derfor hannen ikke slipper hunnen? Jeg bruker sånne keramik huler, de skifer hulene har aldri funket hos meg.
juventus
Hulen min har plass til begge inni, mulig kansje derfor hannen ikke slipper hunnen? Jeg bruker sånne keramik huler, de skifer hulene har aldri funket hos meg.


Skal ta meg en tur å kjøpe en større hule imorgen til de, så kansje det blir noe julekos på de og
Har og sett noe lektildenser på c.concolerene med denne berømte t-stillingen, men ingen egg enda.
Ivanacara adoketa yngelen vokser å spiser godt, de største er vel ca 2cm nå.
De vel ca 10 uker gammle nå.
Og nå som eg tenkte å ta noen bilder av de er kameraet tomt for strøm og eg finner ikke laderen etter at konemor har ryddet.
Hvis du har sett t-stilling på de så har de nok mest sannsynlig lagt egg og. Så da må du saumfare karet etter egg,de kan være ganske så flinke til å gjemmer eggene sine.Det er ikke alle som legger de pent og pyntelig på glasset
Tilfeldig bekjentskap
© Sverdis
Reklame for plussmedlemskap