Christian`s akvarieverden (side 2)

Fant det på nettakvarie, torvfilter var den beste måten å ta knekken på disse infusorier.
Men er det skadelig for fiskene i lengden eller? med tanke på at dette brukes som yngelfor og. Kan jo og prøve å mørklegge karet og ikke fore på noen dager det skulle hvist hjelpe det og.
Så får eg bare prøve dette og se hvordan det går.
I dag måtte eg ta livet av den stakkers pandurohannen, han låg på siden i bunnen av karet og såg ikke så bra ut. Så det var bare en ting å gjøre og det var å avlive den.
Så nå er det en stakkers panduro hun igjen aleine i karet, hun jager alle som kommer i nærheten av hulen de hadde gravd ut under en trerot. Spørs om eg ikke må skaffe hun en ny man med tiden.
Hei
hvordan går det med i.adoketan din.har ordnet meg ett par jeg også fra ove.venter bare på at de skal bli levert,tar litt tid siden jeg bor i skien he he.håper du kan legge ut noen bilder på siden av de her å fortelle hvordan det går
Artig at du har fått deg et par du og kira, dette er jo noen sinnsyk fine fisker og ikke minst spesielle fisk.
Skal se om eg får lagt ut noen bilder i morgen av paret mitt.
L-333
Hadde tenkt i dag å fikse om hjørnekaret på 150l, dette skal bli et reint artskar for l-333 mine med kansje noen små stimfisk som ikke blir for stor og kan gå i samme forholdene som mallene. Noen forslag?
Så var det oppsettet i karet her må det jo hvere mye huler og hjømmeplasser til mallene, har noen steiner eg tenkte å lage huler av men kunne også tenkt meg noen skiferhuler.
Har 4 av disse mallene som går i et 325l selskapskar nå og de er ikke så større enn 3 cm, så det er meningen eg skal skaffe meg 4 til.
Har også solgt sterbaiene mine, det er med et tunkt hjerte at eg kvitter meg med disse for de er konstant liv i og legger egg jævnlig.
Har har eg noen bilder av ivanacara adoketan paret mitt, hunnen har begynt å vise tegn til lek men hanne er ikke helt med på leken enda. De holder sammen og viser tegn til samhold så det er bare å kryssefingrene på at dette går veien.
De blir ikke så veldig store 7-8cm mener eg det var dette paret som eg har er vel ca 1 år gammelt.
Dette gikk fort, ivanakarene har lagt egg trodde ikke dette skulle skje enda
Oppdaget det i forgårs når hanne var blitt veldig aggresiv å jaget alt som måtte nærme seg i karet.
Eggene er lagt på en rot med filteret så får håpe at de ikke forsvinner i filteret viss de skulle klekke, siden det er første gang de ligger egg sammen.
Så det er bare å krysse fingrene å håpe at de klekker. Har begynt å lage artemiaklekker med brusflasker som eg fant i en artikkel her inne, lager to stk så eg kan ha det gående hele tiden.
Hei
så gøy at de har lagt egg.hvordan ph har du og går de alene i karet ditt.jeg har ikke fått min e fra ove enda.kjedlig å gå å vente.har lyst til å dra å hente de selv men det er ni timer å kjøre.he he
Det går 3 små ancistrusser i karet med paret men det er ikke noe jaging på de.
Ph ligger på litt over 6 og 27 grader.
Hunnen er veldig flink til å vifte over eggene slipper ikke hannen til.
Det er vel litt i lengste laget å kjøre i 9 timer for å hente fisk, men kjønner deg godt hehe.

Begynner å tynne ut bestanden med fisk i 325l så nå må eg begynne å tenke på hvilke apistogrammer eg skal ha i der, det er meningen eg skal ha to arter med apisto i karet men klarer ikke å bli enig med meg selv om hvilken, noen som har noe forslag?
Eg har kakedueciklider og panduro og trifastacata men eg vil prøve meg på en art apistogrammaer.
Hei
panduro er en fin apisto.har seks forskjellige apisto par i mitt kar der adoketan skal gå når jeg får de.he he
Eg hadde et par med panduro men hannen døde for ikke så lenge siden, må vel skaffe hunnen en ny han med tiden så hun får seg ny man, de holdt på å leke i tilegg når han døde så det var litt ekstra skipt.
H hunnen har eg tatt oppi et annet 325l eg har og der går kakedueciklidene og et smaragdciklidepar og de er ikke så veldig snill med hun.
Smaragdene skal vekk imorgen så for håpe det blir litt lettere for hun da.
Hei
det var synd men panduro er ikke såvanskelig å få taki.sett inn noen bilder av adoketa paret ditt da har lyst å se de i leksfarger he he
Her bilder av mor og far som passser eggene, har bare et mobilkamra så bildene blir ikke allverden.
Eggene ligger under hunnen som ligger over å vifter på de, hanne for låv å våkte eggene i noen minutter når hun leiter etter mat. De 2 første dagene fikk han ikke nerme seg eggen men han slipper til nå.
Bilde av far øverst og mor nederst.
Eggene ligger på roten bak moren, ikke så godt å se de går i ett med roten.
Hei
så fine de er.håper jeg er like heldig som deg etterhvert.lykke til vidre.titter innom på sidenen din innimellom
Du for satse på at du får de i nær fremtid, for det er jo noen kjempe flotte fisk.
Og at du får et par av de etterhvert.
ja.er snakk om rundt 19 april at de kommer men vi får se hvis ikke så drar jeg over fjellet å henter de selv.blir lei av å vente
Hei
hei hei igjen.treffer du ove inni mellom
hei hei igjen.treffer du ove inni mellom
ikke så ofte men avogtil.

Eggene til ivanacarene ble spist i går tror moren tok de, det var første gangen de har lagt egg så det måtte vel gå den veien.
De får trene seg til neste gang så det blir noen yngel av det
Ble kjedelig inne i 325l etter eg solgte tigerbarbene de lager mye liv selv om de er noen finnenappere.
Har fått bestilt meg to lekspar av sorten apistogramma hangloi og Apistogramma cf. eunotus som skal gå i 325l, må prøve å få delt det på en naturlig måte me røtter og stein var tanken disse kommer ikke før i slutten av mnd så eg har litt tid til finne et passe oppsett i karet.
Blir akkurat som en unge igjen nå hehe.
Fikk og bestilt meg 5 l-333 i samme sleng som skal gå med de andre l-333, begynner å bli en fin gruppe da hele 9stk. Det er jo bare ungfisk så de har noen mnd å vokse på.
Hei
synd de ble spist men da vet du at de er ett par.jeg har funnet ett par som er nesten like sjeldent som adoketan må bare vente litt før de kommer i karet.skal bare ha de og adoketan og noen stim fisk.det er ett apisto slag.husker ikke navnet men skal få tak i det.er dyre til å være apistoer.800 for en han og hun
de må jo få tid på seg til å finne ut av det på.
800 for noen apistoer det er jo det samme man må gi for ivanacaraene nesten, men sjelden fisk er jo ikke billig heller du må ta noen bilder av disse apistoene når du får de.
Hos meg er det apistomani for tiden så bilder av noen sjeldne er alltid artig å se.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap